Sari la conținut

Un tunel proiectat de Anghel Saligny, pericol pentru un cartier întreg

Un tunel de cale ferată proiectat de Anghel Saligny acum peste 100 de ani are mare nevoie de îngrijire ca să nu pună în pericol cel puţin 300 de localnici din Constanţa. Deasupra lui sunt construite mai multe blocuri care ar putea avea probleme pentru că apa roade tunelul. Infiltraţiile nu au putut fi oprite nici după ce Căile Ferate au făcut lucrări serioase.

Tunelul începe din Portul Constanța și subtraverseaza un cartier al orașului. În imediata apropiere sunt construite blocuri, școli și gradinițe care ar fi putut fi afectate daca nu erau facute lucrari de consolidare.

„E pericol sa se darâme din cauza infiltrațiilor”.

„Din spatele casei de la mine pâna la marginea tunelului sunt 28 de metri”, spun oamenii.

Reprezentanţii Căilor Ferate Române susţin că în acest moment blocurile nu sunt în pericol, dar admit că trebuie să ia măsuri.

Claudiu Moisei, șeful Diviziei de Linii Regionala CFR Constanța: „Noi, în calitate de proprietar, avem obligația sa facem toate diligențele care depind de noi să rămână structura de rezistență, să nu fie probleme pentru construcțiile din jur”.

Lung de 490 de metri, tunelul a fost timp de mai bine de 60 de ani singura cale de acces a trenurilor în portul Constanţa. În 2012, statul a cheltuit peste un milion de lei pentru consolidare şi oprirea infiltraţiilor.