Sari la conținut

Vaporaşele din Timişoara, ţinute pe uscat

Timişoara va fi primul oraş din România care va avea un sistem de transport în comun pe apă. Primul pas a fost reabilitarea malurilor canalului Bega, proiect de 50 de milioane de lei, bani din care s-au construit şi staţii pentru vaporaşe.

Caterina Ledrer, reporter Digi24 Timişoara: „Acestea sunt primele trei, din cele șapte vaporaşe care vor asigura transportul pe canalul Bega. Fiecare dintre ele are 50 de locuri şi sunt dotate cu aer condiţionat şi internet. Ambarcaţiunile trebuie să circule până în 30 iunie anul acesta.”

Vaporaşele vor avea un traseu de 7 kilometri.

„Mi se pare ceva nou, extraordinar. Este o idee foarte bună.”

***

„Oricum ar fi puţini care cred că le-ar folosi. De ce crezi asta? Pentru că mi-e mai uşor să merg în staţie la tramvai la colţ decât să vin pe Bega să iau vaporul.”

***

„Foarte bună ideea, foarte bună şi pentru copii şi pentru cei care vor merge la lucru.”

Alexandru Bărboi, şeful Căpităniei Timiş: „Eu sper că începând de anul acesta se va da drumul la transportul de pasageri pe Bega care va decongestiona cel puţin o linie de transport în comun în Timişoara.”

Bărcile stau momentan în depou, pentru că autorităţile locale mai au nevoie de un aviz de la Ministerul Transporturilor pentru a înfiinţa Portul Timişoara. În plus, mai trebuie să vină de la Bruxelles un număr european de înmatriculare.

Nicolae Robu, primarul Timişoarei: „Nu ştiu. Asta se poate întâmpla astăzi, luni sau peste mai mult timp. Vă daţi seama că nu putem pune presiune pe diversele foruri de unde trebuie să obţinem aprobarea.”

Deşi ar fi trebuit plătite cu fonduri europene, cele şapte vaporaşe au fost în final cumpărate cu bani de la bugetul local din cauza unor modificări apărute ulterior în proiect.