Sari la conținut
News Alert

Vinurile românești, în drum spre Hong Kong

Producătorii români au reuşit să intre până acum pe piaţa din China şi spun că încă mai este loc.

Mihai Anghel exportă vin în China de aproximativ un milion de euro pe an. A început în 2006, după ce a participat la mai multe târguri specifice. Eforturile sunt însă uriaşe, spune el, pentru că România nu este promovată ca ţară viticolă.

„China e o piață imensă, consumul de vin crește anual. Din păcate, chinezii habar n-au că România produce vin. Știu de toți ceilalți că produc vin - Franța, Spania, Italia, Chile, dar de România habar n-au, rămân uimiți că se produce vin în România”, spune Mihai Anghel.

Acum, vicepremierul Liviu Dragnea vrea ca şi alţi producători să-şi poată vinde băuturile în Asia. Încearcă să negocieze taxe mici pentru exportatorii români.

„Domnul guvernator a promis să promoveze vinurile românești pentru că și lui îi plac vinurile românești. Vinurile roșii, în special, și cele albe, dar le plac foarte mult vinurile roșii”, afirmă Liviu Dragnea.

Vinurile românești i-au încântat pe asiatici. Au şi motive. România are o climă asemănătoare cu cea din faimoasa regiune viticolă Bordeaux.

Chinezii care au gustat soiurile nostre de Fetească Neagră sau Cabernet Savignon au luat şi mostre acasă.

Noi acum facem cursuri în China pentru a-i învăţa pe oameni cum să bea pentru că nu au cunoştinţe despre vinuri. Nu ştiu să bea şi să deguste”, spune unul dintre aceștia.

În primele nouă luni ale anului trecut, cramele româneşti au exportat 7.500 de tone de vin. Din această cantitate, mai puţin de două mii de tone au ajuns în ţări din afara Uniunii Europene, în mare parte în China şi Australia.