Sari la conținut

Viteza „decentă” pe calea ferată, care să justifice costurile, în viziunea autorităţilor

 

FOTO Agerpres

'Și noi ne dorim o linie de mare viteză. Trebuie, însă, să fim realiști și să ne adaptăm la geografia țării, pentru că nu toate țările își permit din punct de vedere geografic o linie de mare viteză. Noi avem Carpații, care vin și rup, practic, țara în mai multe bucăți și asta înseamnă o reducere de viteză. Din studiile făcute până acum, o viteză decentă, care să justifice costurile, pentru noi ar fi undeva la 250 kilometri/oră', a spus Costescu.

Potrivit ministrului, în cazul în care există opriri la mai puțin de 300 de kilometri, înseamnă o mărire a timpului cu 20%.

'Dacă ai opriri la mai puțin de 300 de kilometri, înseamnă o mărire a timpului cu 20%. E clar, noi suntem o țară densă, avem o rețea densă, avem multe stații. Între Craiova și București sunt, de exemplu, 200 de kilometri, între Constanța și București sunt 200 de kilometri, aceste trenuri au nevoie de distanțe foarte mari ca să prindă această viteză și distanțe foarte mari de oprire. Pentru noi, 250 kilometri pe oră ar fi maximul acestei viteze. Ne-am rezolvat problemele cu banii europeni pe coridoarele TEN-T. Acolo viteza este de 160 kilometri pe oră. Este o schimbare spectaculoasă. Între București și Curtici, în loc să facem 11 ore și jumătate cât facem acum, vom face doar 7 ore și jumătate când întregul coridor va fi gata', a mai arătat ministrul Transporturilor