Vot în Parlament: Fără poligon şi traseu de noapte pentru permisul auto

Data publicării:
Masini noi_GettyImages-461479642

Deputaţii din Comisia de industrii au votat, marţi, raport de respingere pentru proiectul de lege care modifica circulaţia pe drumurile publice, potrivit căruia examenul pentru obţinerea carnetului de şoferi urma să aibă trei probe practice, fiind reintroduse poligonul şi traseul de noapte.

Masini noi_GettyImages-461479642
FOTO: GettyImages

Proiectul de modificare a articolului 23 din OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice a fost depus la Parlament în iunie de Florin Gheorghe, fost deputat PSD. Proiectul a fost votat în Senat, în forma propusă, în decembrie.

Potrivit proiectului, examenul urma să aibă, pe lângă proba teoretică, şi trei probe practice, respectiv: verificarea aptitudinilor în poligoane special amenajate, verificarea aptitudinilor pe drumurile publice din interiorul localităţilor, dar şi pe drumurile publice pe timp de noapte.

Respingerea candidatului la una dintre aceste probe presupunea reluarea întregului proces de examinare, dar nu mai devreme de 30 de zile de la ultima examinare.

Florin Gheorghe a motivat iniţierea acestui proiect de lege prin mărirea numărului de accidente de circulaţie cauzat slabei pregătiri a şoferilor, respectiv a relaxării condiţiilor de obţinere a permisului auto.

”Cred că ne-am săturat cu toţii să vedem victime şi decese pe şoselele din România, în care cel mai frecvent sunt implicaţi tineri şi tinere, cei mai mulţi cu vârste sub 30 de ani. În ultimii 26 de ani condiţiile şi modalităţile de instruire şi de examinare a noilor conducători de autovehicule s-au relaxat atât de mult, încât nu m-ar mira ca, din populism, să auzim că s-a renunţat definitiv la examinare, iar permisul se obţine mai uşor decât un bilet de autobuz, poate chiar prin SMS! Slaba pregătire şi slaba examinare a conducătorilor auto este resimţită direct şi în buzunarul conducătorilor auto, fiind penalizaţi prin intermediul primelor de asigurare de răspundere civilă obligatorie, care, în cazul tinerilor de sub 30 de ani, ajung la niveluri care depăşesc valoarea maşinii”, declara Florin Gheorghe.

Sursa News.ro

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri