Sari la conținut

Explicații pentru incidentele cu avioanele ATR de la TAROM

Ministrul Transporturilor a explicat, la Digi24, o parte dintre problemele cu care se confruntă compania TAROM, după cele cinci incidente de săptămâna trecută. Operatorul aerian de stat are nouă avioane ATR, însă, săptămâna trecută două dintre ele au avut probleme tehnice. Sorin Bușe dă asigurări că nu sunt motive de îngrijoare.

Ministrul Transporturilor spune că nu sunt motive de îngrijorare după incidentele din ultima perioadă de la TAROM.

Eu zic că nu. TAROM are o reputație internațională stabilită, de companie sigură, cu un record foarte solid. Cel mai important vector este siguranța zborului. În urma acestor incidente m-am apropiat mai mult de ce se întâmplă acolo, de detaliile tehnice”, a spus Sorin Bușe, la emisiunea „24/7” de la Digi24.

„Este o preocupare acolo cu experiența, de aceea am solicitat cei doi tehnicieni”, a adăugat ministrul, adăugând că oamenii de la compania de stat sunt puși la punct „dar au mai puțină experiență decât cei din trecut”.

Unii au ieșit la pensie, alții au ales să lucreze pentru alte companii. Dorim să nu lăsăm nimic la întâmplare, de aceea în discuțiile cu compania ATR am solicitat și ei o să ne pună la dispoziție doi tehnicieni. Cu piesele de schimb, în general e o problemă de a le avea în timp real. Am discutat, de asemenea, despre interpretarea tehnică a incidentelor, o să le punem la dispoziție datele tehnice cum le-am înregistrat noi, dânșii se vor uita nu numai la acestea dar și la baza lor de date și să vadă dacă aceste incidente sunt niște semne că este ceva în neregulă cu această flotă, care nu ar trebui să fie. Nu sunt avioane noi dar nici foarte vechi”, a adăugat Sorin Bușe.

Întrebat despre experiența angajaților care exploatează și întrețin avioanele ATR, ministrul a spus că, dacă va fi nevoie, cei doi experți din Franța ai companiei producătoare îi vor școli pe cei de la TAROM.
„Deocamdată dorim să vedem dacă procedurile tehnice aplicate de noi corespund cu normele. Este un proces care este foarte sănătos, întotdeauna este bine ca, pe lângă ce constați tu, să vină cineva care are o experiență chiar mai mare în acest domeniu și să verifice, să-ți facă sugestii de îmbunătățire, pentru că îmbunătățirea e posibilă întotdeauna”, a punctat Sorin Bușe.

Săptămâna trecută, în doar 24 de ore, cinci avioane TAROM au avut probleme. Vineri, cursa care ar fi trebuit să plece de la Bucureşti la Timişoara, la ora 12:40, a decolat cu o întârziere de aproape două ore din cauza unei probleme tehnice. Cursa Bucureşti - Iaşi, cu plecare la 17:20, a fost anulată, iar Bucureşti - Munchen a plecat cu o oră şi jumătate întârziere.

Cursa spre Satu Mare a revenit, joi, pe Aeroportul Henri Conadă, de lângă Capitală, la aproape un sfert de oră după decolare.

TAROM foloseşte în prezent trei tipuri de avioane - Boeing, Airbus şi ATR - iar asta presupune costuri foarte mari de întreţinere. În plus, vechimea medie a flotei este de 16 ani.