Sari la conținut

Cine sunt „regii asfaltului” în România

Procurorii spun că aceștia erau abonaţi la contracte cu companiile statului, precum CFR şi CNADNR. Ei sunt acuzaţi că, în loc să se ocupe de autostrăzile şi căile ferate pentru care primeau bani de la stat, şi-au cumpărat proprietăţi de lux.

Prejudiuciul adus statului s-ar ridica la 7 milioane de euro.

Alexandru şi Traian Horpos, patronii Straco Grup, au câştigat ani de zile contracte bănoase pentru modernizări de drumuri şi construcţii de autostrăzi. Sunt proiecte de anvergură la care au lucrat în parteneriat cu drumari străini.

Printre ultimele lucrări se află cei 22 de kilometri din cei 82 ai autostrăzii Oraştie-Sibiu, dar şi şoseaua de mare viteză dintre Orăştie şi Deva. Compania a fost înfiinţată în 2003 şi a pornit la drum cu contracte primite de la primăriile din Bucureşti. A încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 140 de milioane de euro.

Abonat la contractele cu statul a fost şi Dan Besciu, unul dintre cei doi acţionari majoritari ai firmei Euroconstruct Trading '98. El a fost reținut miercuri seară. Compania a lucrat la realizarea autostrăzii spre Ploieşti, în asociere cu firmele altor doi regi ai asfaltului. Iar recent, i-a fost atribuit contractul pentru realizarea a 24 de kilometri din autostrada Sebeş-Turda.

Firma controlată de Dan Besciu are şi contracte de modernizare de cale ferată în asociere, printre altele, cu Transferoviarul lui Călin Mitică, un alt om de afaceri cercetat penal. Lucrările i-au adus lui Dan Besciu o avere de 50 de milioane de euro în ultimii ani, potrivit clasamentului din 2012.

Contractele Straco Grup

- Autostrada Orăştie - Deva

Lungime: 32,8 km.

Valoare proiect: 178 mil. euro

- Autostrada Orăştie - Sibiu, lotul 2

Lungime: 19,7 km.

Valoare proiect: 85,8 mil. euro

- Modernizarea DN 73

Valoare proiect: 65,4 mil. euro

- Modernizarea tronsonului de cale ferată Micăsa-Aţel

Valoare proiect: 208,7 mil. euro

Contractele Euroconstruct Trading '98

- Modernizarea liniei de cale ferată Vinţu de Jos-Simeria

Valoare proiect: 377,1 mil. euro.

- Autostrada Sebeş-Turda, lotul 2

Lungime: 24,3 kilometri

Valoare proiect: 120 mil. euro

-Autostrada Bucureşti - Ploieşti,

Lungime: 43 kilometri (Moara Vlăsiei - Ploieşti)

Valoare proiect: 297,905 mil. euro

(Sursa: CNADNR, CFR SA)

Citiți și: 

Mărirea și decăderea „regilor asfaltului”. Au fost detronați de străini, care acum câștigă nouă contracte din zece
România, un El Dorado pentru asfaltatorii străini
„Regii asfaltului”, anchetați de Consiliul Concurenței