Sari la conținut
News Alert

Fostul şef al CNADNR, pus sub control judiciar

Activitatea lui Narcis Neaga la cârma CNADNR a fost luată în vizor după ce porţiunea dintre Cunţa şi Sălişte a autostrăzii Orăştie-Sibiu a crăpat la scurt timp după inaugurare. În luna septembrie, drumul a fost închis circulaţiei şi demolat pe 200 de metri din cauza apei găsite la opt-zece metri sub asfalt. Şi închis va rămâne, pentru reparaţii, până în iunie anul viitor.

Într-un răspuns pentru Digi24, şefii de la CNADNR admit că ar putea fi probleme şi în alte zone, nu doar pe cei 200 de metri: „CNADNR a solicitat antreprenorului să facă investigaţii geotehnice în zonele adiacente acestui sector şi să propună soluţii corespunzătoare de remediere în funcţie de situaţia constatată”.

Pentru aceste nereguli, corpul de control al Ministerului Transporturilor a găsit responsabil şi constructorul, dar şi firmele care au supervizat lucrările. Alături de ei, şi 12 actuali şi foşti angajaţi ai CNADNR. În capul listei - Narcis Neaga şi Daniela Drăghia, director general pe vremea când ministrul Transporturilor era Anca Boagiu.

Fostul director CNADNR nu se simte însă vinovat. Spune că de vină este constructorul italian. Acesta nu ar fi săpat suficient pentru fundaţie, nu ar fi pus stratul de piatră spartă de care era nevoie şi nici nu ar fi realizat corect drenajele pentru apă. Probleme ar fi fost şi la turnarea asfaltului.

Greşeală de execuţie maximă a fost acolo. Având în vedere că nu a fost recepţionată lucrarea, toate costurile de reparaţie vor fi suportate de antreprenor”, a spus Narcis Neaga, directorul general al CNADNR.

Compania Naţională de Drumuri a depus şi o plângere penală împotriva Impregilo, în urmă cu o lună, la Tribunalul Sibiu. Acesta a trimis însă sesizarea la DNA.

În plângerea depusă, reprezentanții CNADNR acuză constructorul de efectuarea de lucrări neautorizate, infracțiuni la legea privind calitatea în construcții și înșelăciune. Executantul ar fi întocmit rapoarte fals, prin care să arate că materialele folosite erau conforme cu standardele în vigoare, deși acestea ar fi fost de foarte slabă calitate.

Cei 22 de kilometri dintre Cunţa şi Sălişte au fost inauguraţi pe 14 noiembrie anul trecut, cu două zile înainte de turul al doilea al alegerilor prezidenţiale.