Sari la conținut

Mesajele electorale, între intenție și rezultat

Este perioada în care tot efortul politicienilor se îndreaptă într-o singură direcţie: aceea de a-i convinge pe oameni să îi voteze. Pe ei, nu pe adversarii politici.

Pentru a convinge oamenii să le acorde votul lor, politicienii scot tot arsenalul electoral: planuri, discursuri, calcule, programe guvernamentale. Şi afişe sau bannere pe internet.

Sunt ele convingătoare? E clar mesajul sau efectul poate fi exact invers? Mesajul poate că e clar, însă grafica ar putea lăsa de înțeles chiar contrariul.

Câteva exemple vin de la PNL, însă nu lipsesc nici cele de la PSD.

Un prim exemplu vine de la Partidul Național Liberal. Un afiș în care apare Adriana Săftoiu are următorul mesaj: „ELIMINĂM pensiile speciale pentru parlamentari”, iar mai jos apare sigla partidului și „PNL”. Însă, la o primă vedere a afișului s-ar putea citi „ELIMINĂM PNL”.

Iar acest afiș nu e singurul de la PNL, pe rețelele sociale oamenii au dat și alte exemple.

Un exemplu vine și de la social-democrați. Pe pagina PSD de Facebook este un clip electoral în care Liviu Dragnea face campanie, iar pe grafică apar întrebările „Unde sunt banii?” și „Unde se scurg banii din taxa radio TV?”, pentru ca mai jos să apară sigla PSD, lăsând să se înțeleagă răspunsul.