Sari la conținut
News Alert

Ambasadorul Austriei: În România există discuţia privind vânzarea ţării, dar este vorba de altceva

În contextul în care anumite segmente ale opiniei publice vorbesc de „vânzarea” ţării către companii străine, o astfel de dezbatere ar trebui să ia în calcul faptul că nu contează cine aduce capital în România, iar companiile străine transferă competenţe şi noi standarde de calitate, a declarat, marţi, în deschiderea Profit Growth Forum, organizat cu sprijinul BNR, ambasadorul Austriei la Bucureşti, Gerhard Reiweger.

În opinia sa, faptul că Austria este al doilea investitor în România reprezintă un beneficiu pentru ambele state şi pentru Uniunea Europeană în ansamblu.

„Anumite părţi ale opiniei publice au o atitudine critică faţă de investiţiile străine, există discuţii cu privire la ţările mari care «au cumpărat părţi ale ţării». De ce spun aceasta? Pentru că eu cred că trebuie să discutăm despre ceea ce înseamnă piaţa internă comună. Într-o piaţă comună funcţională, nu are importanţă dacă banii vin din Germania, Suedia, Austria sau România (...) Implicarea companiilor din alte ţări nu înseamnă doar doar bani, ele nu aduc doar capital, ci este vorba de tranfer de competenţe, de standare şi de creativitate”, a declarat ambasadorul Reiweger.

El a atras atenţia că, de fapt, în astfel de cazuri este vorba despre dezvoltarea pieţei interne a UE, iar acest lucru este în beneficiul tuturor, inclusiv al românilor care sunt liberi să muncească în orice stat comunitar.  

Ambasadorul Austriei a subliniat, totodată, că România are toate opţiunile unui stat membru şi nu este o ţară lăsată în urmă, cum cred unii români.

„Chiar şi conceptul Uniunii cu viteze diferite înseamnă că ţările care vor să o ia înainte, au dreptul să o ia  înainte. De ce nu este Româia lider într-un domeniu, de ce nu ia iniţaitiva, de ce nu găseşte aliaţi în UE pentru proiectele sale? Astfel trebuie pusă problema”, a mai spus Reiweger.

Ambasadorul a recomandat ca autorităţile să aibă în vedere strategii regionale de dezvoltare, atât din punct de vedere turistic, cât şi, mai larg, economic.

„O regiune turistică şi de dezvoltare ar trebui să fie Bucureşti-Braşov, poate. Bucureştiul, cu weekend în Braşov, ar putea fi o idee. Imanginaţi-vă că ar fi o autostradă pe care ai face o oră până la Braşov. Aeroportul din Otopeni ar fi practic şi al Braşovului, deşi multor braşoveni nu le place să audă acest lucru”, a mai spus ambasadorul Austriei.

Acesta a vorbit, de asemenea, de importanţa formării unei administraţii publice eficiente, pe care întreprinzătorii să se poată baza, indiferent de deciziile la nivel central sau politic.