Sari la conținut

Campania a trecut, afișele au rămas

În multe oraşe din ţară nici partidele şi nici firmele de publicitate care le-au lipit nu s-au mai preocupat să le dea jos, aşa cum cere legea. Primăriile ameninţă acum cu amenzi. Echipele de campanie au avut grijă să lipească afişe şi să monteze bannere cu pretendenţii la Cotroceni, încă din primele minute de campanie. Nu s-au grăbit însă la fel de tare când a fost vorba să le dea jos. Chipurile candidaţilor sunt şi acum pe panouri. Pe stâlpi încă mai stau agăţate şi afişe cu Elena Udrea, candidatul PMP la prezidenţiale.

„Păi ce, numai aici în Bucureşti? Mergeţi în ţară să vedeţi bannere... Au avut bani, dar n-au mai avut bani să le dea jos. Asta e problema. Normal, nu au câştigat, nu e caşcavalul... gata, pa şi la revedere”, a spus un localnic. Nici panourile lui Klaus Iohannis nu au dispărut complet. Dovadă un afiş uriaş dintr-un cartier select al Capitalei. Situaţia în ţară este similară. Judeţul Timiş, de exemplu, este plin de materiale electorale.

Primarul Timișoarei, Nicolae Robu, a cerut rezolvarea problemei. „De mult ar fi trebuit să dispară panourile electorale şi eu am tot atras atenţia firmelor care au făcut publicitate pentru partide şi partidelor să rezolve această problemă. De asemenea, am dat dispoziţii Poliţiei Locale, dispoziţii exprese pe această temă, în urmă cu câteva săptămâni, să treacă la amendarea celor care încă mai au afişe, materiale electorale de diverse tipuri”, a spus Nicolae Robu, primarul municipiului Timişoara. Ultima campanie electorală, cea pentru al doilea tur de scrutin al alegerilor prezidențiale, s-a încheiat pe 15 noiembrie 2014.