Sari la conținut

Deputații vor fi promovați pe Facebook și YouTube

Deputații vor putea fi promovați online prin intermediul unor interviuri video realizate de Departamentul social-media al Camerei Deputaților și postate pe canalele de Youtube și Facebook.

Biroul permanent al Camerei Deputaților a adoptat, marți, în acest sens, un memorandum intern referitor la „Proiecte social-media — 'Realizarea de interviuri video cu deputații' și 'O zi cu deputatul tău', în scopul promovării online a activității acestora”, a anunțat secretarul Camerei, Ioana Bran, citată de Agerpres.

Potrivit memorandumului intern, în coordonarea Departamentului social-media al Camerei Deputaților, vor fi realizate interviuri video cu deputați și urmărirea activității unui deputat pe durata unei zile întregi în cadrul Camerei cu scopul „unei mai bune diseminări a activității parlamentare în mediul online”.

În cadrul interviurilor, deputații vor exprima opinii referitoare la teme legislative de interes public, precum inițiativele legislative aflate în dezbatere sau activitatea parlamentară a deputatului și a grupului din care face parte. Interviurile vor avea o durată maximă de 5 minute. În acest scop, va fi amenajat un spațiu cu dotări minime, cum ar fi două fotolii și un spider cu sigla Camerei Deputaților, menționează memorandumul.

Nominalizarea deputaților care vor susține interviurile va fi făcută de grupurile parlamentare, iar filmările vor avea loc o dată pe lună, în perioada sesiunii parlamentare.

Clipurile realizate vor fi postate pe canalele oficiale de Youtube și Facebook ale Camerei Deputaților.

De asemenea, deputații vor avea ocazia de a prezenta, în cadrul proiectului "O zi cu deputatul tău", fragmente din activitatea lor parlamentară zilnică, cum ar fi documentarea în vederea elaborării propunerilor legislative, participarea la ședințele comisiilor, de plen, întâlniri cu delegațiile străine.

Spațiile destinate filmării vor fi cele în care deputatul dorește să facă publică activitatea sa: birouri, sălile comisiilor, intrarea în sala de plen, arată documentul citat.

Coordonarea activității urmează să revină în sarcina Direcției social-media, iar suportul tehnic va fi asigurat de către Departamentul tehnic.