Sari la conținut

Ștefănel Dan Marin este primar interimar al Capitalei

ACTUALIZARE 19.04. Ștefănel Dan Marin a fost votat primar general interimar al Capitalei.

Ștefănel Dan Marin a fost președinte al PPDD sector 5. Partidul său a fost absorbit de UNPR în iunie 2015.

A fost ales în Consiliul General al Municipiului București în 2012 și este membru în Comisia pentru Salubritate și în Comisia pentru Transporturi și Infrastructură Urbană.

Ștefănel Dan Marin a absolvit Facultatea de Științe Politice și Administrative în 1999.

Potrivit declarației de avere, noul primar general al Capitalei are o casă și două terenuri în orașul Pucioasa, o garsonieră și un apartament în București și trei mașini. De asemenea, are un credit ipotecar de 44.000 de euro și este acționar la o companie.




ACTUALIZARE 18.53. Marin Ștefănel Dan a fost ales de consilierii municipali viceprimar al Capitalei după ce Cornel Pieptea a demisionat din acest post. Marin Ștefănel Dan, propus de UNPR, a concurat pentru acest post cu Julia Zorkczy, propunere a grupului consilierilor independenți, potrivit Agerpres.



ACTUALIZARE 17.05. PNL propune ACORDUL pentru BUCUREȘTENI

Teodor Atanasiu:

”Noi am făcut o analiză a situației din Consiliul General al Municipiului București și am observat că nu există niciun partid care să dețină o majoritate în Consiliu. Astfel, Partidul Național Liberal are 22 de consilieri, Partidul Social Democrat – 14, PMP – 4, ALDE – 4, PSRO – 3, PP-DD – 3, independenți – 3. Cu alte cuvinte, nu există o soluție la îndemână pentru ca unul dintre partide să-și asume, pe majoritatea pe care o are, acest interimat la Primăria Generală a Bucureștiului.

Din acest motiv, Partidul Național Liberal, care nu dorește să preia mandatul lui Sorin Oprescu, care nu dorește să continue modul în care Sorin Oprescu a condus destinele Primăriei Generale a Capitalei, care nu dorește să-și asume nimic din mandatul primarului Oprescu, dar care este conștient că cetățenii Bucureștiului trebuie să-și primească în continuare serviciile publice pe care Primăria Generală trebuie să le ofere și, de asemenea, conștient de faptul că trebuie să oprim furturile și ceea ce se întâmplă ilegal în cadrul Primăriei Generale a Capitalei, propune consilierilor generali și partidelor componente care au reprezentanți în CGMB un Acord în interesul bucureștenilor.

Este o propunere cu care să fie de acord și consilierii și partidele pe care le reprezintă, cu care să fie de acord și societatea civilă, prin ONG-urile care funcționează pe lângă Primăria Generală a Capitalei și cu care, normal, să fie de acord bucureștenii. Este un acord care, pentru această perioadă de interimat de nouă luni de zile, să rezolve problemele stringente ale bucureștenilor, pentru ca ei să primească serviciile publice corect și funcțional.

Partidul Național Liberal, care are 22 de consilieri din 53, nu dorește să preia atribuțiile primarului general, în schimb propune tuturor un acord. Dacă se va găsi o majoritate care să îmbrățișeze acest acord pe care noi îl propunem, atunci suntem dispuși să discutăm orice soluție pentru numirea unui primar interimar care să respecte acest acord ”

Anca Boagiu:

”După preambul politic făcut de co-președintele PNL București, Teodor Atanasiu, aș dori să vă prezint pe scurt principalele probleme pe care noi le-am identificat și pe care le-am sintetizat în Acordul pentru bucureșteni, acord pe care PNL îl propune tuturor forțelor politice care sunt reprezentate în Consiliul General al Capitalei.

Pe fond, discutăm despre programul minimal de funcționare a orașului pe perioada care a mai rămas până la organizarea legală a alegerilor.

1. Prima măsură pe care o propunem este auditarea în regim de urgență a Primăriei și a instituțiilor din subordinea Consiliului General. Este nevoie de un audit extern, astfel încât să aflăm și să vedem cu toții pe baza unor documente clare și transparente ce s-a întâmplat sub conducerea lui Sorin Oprescu în Primăria Generală.

2. Al doilea punct vizează transparentizarea actului administrativ. Aici propunem publicarea tuturor contractelor de achiziții publice de la nivelul CGMB și al Primăriei. De asemenea, propunem ședințe deschise ale CGMB și publicarea votului fiecărui consilier exprimat pe fiecare proiect în parte și aplicarea riguroasă a tuturor prevederilor privind transparența decizională.

3. Un alt punct pe care noi îl supunem dezbaterii și solicităm partidelor să ni se alăture este legat de salvarea de la dezastru a serviciilor publice din București.

Este de notorietate că la nivelul Capitalei avem probleme atât în ceea ce privește RADET, cât și RATB. Soluțiile au fost identificate, însă, fără voință ele nu pot fi puse în practică. În ceea ce privește RADET, este imperios necesar ca în perioada imediat următoare să fie găsită formula de redresare a acestei instituții astfel încât noi, bucureștenii, să nu fim confruntați cu situații neplăcute în timpul iernii. În ceea ce privește RATB, este foarte clar că avem nevoie de servicii care să asigure ritmicitatea mijloacelor de transport și, de ce nu, putem să vorbim despre un proiect mai vechi, Autoritatea Metropolitană, cea care aducea laolaltă toate serviciile de transport din București și le punea sub o singură coordonare.

Următorul punct se referă la eficientizarea activității Poliției Locale și, evident, buna colaborare a acesteia cu Poliția Națională astfel încât siguranța cetățeanului să sporească în Municipiul București.

De asemenea, un subiect care foarte curând va fi de maxim interes este legat de pregătirea comandamentului pentru intervențiile pentru deszăpezire. Vine iarna și nu ne permitem să avem un oraș blocat din cauza unor non-decizii. 

4. Punctul 4 al acordului se referă la continuarea și finalizarea investițiilor care au fost demarate și care, spre surprinderea mea, ca om care a lucrat cu investiții foarte mari, întârzie de ani de zile din motive pe care lesne le putem înțelege și pe care chiar le cunoaștem, dar pe care sunt convinsă că auditul le va scoate la iveală.

Investițiile pe care noi le-am inclus în programul nostru sunt legate de:

a. Lucrările de reabilitare a Spitalelor Victor Gomoiu și Foișor;

b Realizarea șoselei Prelungirea Ghencea conexare cu pasaj Domnești;

c. Realizarea pasajului subteran Calea Văcărești - Piața Sudului;

d. Reluarea lucrărilor și finalizarea liniei de tramvai Liviu Rebreanu;

e. Finalizarea lucrărilor pe Bulevardul Pantelimon și pe strada Fabrica de Glucoză;

f. Măsuri pentru îmbunătățirea traficului rutier din cartierele Rahova, Alexandrei, Măgurele, în special realizarea legăturii Șoseaua Alexandriei cu Drumul Taberei, proiect adoptat de Consiliul General încă din februarie 2010.

5. Punctul 5 se referă la stoparea risipei din banul public. Primul pas nu este ceva nou și vizează introducerea standardelor de cost pentru toate lucrările de servicii și construcții, renunțarea la evenimentele publice festiviste și redirecționarea banilor către serviciile publice și, evident, rezolvarea și scoaterea la lumină a problemelor cu care se confruntă sediul Primăriei Generale a Capitalei. Nu în ultimul rând, auditarea și clarificarea situației de la Administrația Parcuri și Agrement din București.

a. Metroul

· Magistrala 5 - Drumul Taberei – Universitate – Pantelimon și Magistrala 6 – Gara de Nord – 1 Mai – Otopeni trebuie să primească atenție sporită din partea Guvernului;

· Pentru aceste obiective deja s-a pierdut finanțarea din fonduri europene nerambursabile (POST 2007-2013), iar întârzierea cu care se emit avizele, deși documentația este depusă, duce la creșterea costurilor și la prelungirea dincolo de limite a termenelor de execuție.

b. Centura Bucureștiului – o prioritate națională

c. Adoptarea actului normativ de transferare a ELCEN în patrimoniul Municipiului București, pentru a putea fuziona cu RADET, în vederea realizării unui sistem integrat de alimentare centralizată cu energie  termică și, implicit, pentru eficientizarea și creșterea calității acestui serviciu, ca parte finală a Memorandumului Guvernului României, încheiat încă din 27 martie 2013.

d. Prelungirea PUG-ului ca soluție de avarie

Acestea sunt, pe scurt,propunerile pe care le facem reprezentanților partidelor politice din Consiliul General al Capitalei. Sperăm ca la nivelul acestora și al partidelor din care fac parte să fie luată decizia înțeleaptă de a nu lăsa Bucureștiul într-un blocaj și de a merge mai departe susținând un pact care este pentru bucureșteni și nu un pact pentru partidele politice.”

ACTUALIZARE 16.55. Unul dintre cei doi viceprimari a demisionat. Este vorba despre Cornel Pieptea (PNL).

Decizia a fost anunţată cu câteva minute înainte să aibă loc şedinţa Consiliului General.


Aseară, Curtea de Apel a decis că Sorin Oprescu rămâne în arest, după ce a respins contestația depusă de avocați faţă de măsura arestului preventiv. Decizia instanței nu mai poate fi contestată.

Legea administrației publice locale prevede că în astfel de situații primarul trebuie suspendat automat de prefect, lucru care s-a și întâmplat astăzi.

După ce documentul va ajunge și la Consiliul General al Primăriei București, membrii săi trebuie să aleagă un primar general interimar, dintre cei doi viceprimari: Dan Darabont (PSD) sau Cornel Pieptea (PNL). Acesta din urmă a anunțat încă de săptămâna trecută că se retrage din cursă, dar cum liberalii sunt majoritari în consiliu, este foarte probabil să propună un alt nume.

Dacă Sorin Oprescu nu își poate exercita funcția mai mult de 90 de zile consecutive, atunci vor avea loc alegeri anticipate. El a fost arestat în urmă cu o săptămână. Potrivit anchetatorilor, ar fi primit mită 25.000 de euro.

Citiți și

Lupta pentru Primăria Capitalei, abordată diferit de partide

Bani mulţi, realizări puţine. Ce se putea face cu cele 9 miliarde de euro care au trecut prin conturile Primăriei Bucureşti