Sari la conținut

Transport public gratuit în Capitală | Clotilde Armand: Gratuit nu e niciodată

„Gratuit nu e niciodată. Oamenii care conduc autobuzele sunt plătiți și autobuzele sunt cumpărate. Sunt două aspecte. Dacă este gratuit complet, sunt oameni care iau transportul fără să plătească - e risc să fie mizerabil. Dacă nu dai nimic, nu ai respect pentru obiectul respectiv. Vrem să fie un loc unde te simţi bine şi e confortabil. Cei care iau transportul fac un serviciu tuturor, e normal ca acest cost să fie împărţit”, a spus Clotilde Armand, adăugând că merge frecvent cu metroul și RATB.

„Nu cred că nu e bine să nu plătească. Dar ca toată lumea să se urce fără să plăteacsă, nu mi se pare bun”, a precizat ea.

Nicuşor Dan a adăugat că una din marile probleme e că autobuzele RATB nu vin la timp.

Președintele USB a mai spus că atunci când Gabriela Firea va propune gratuitatea transportului public gratuit în Consiliul General al Municipiului București consilierii USB se vor opune.

„Managementul RATB este depăşit. O să cerem audit, unde se duc banii, de ce avem 5.000 de şoferi, ce sunt ceilalţi 5.000 de angajați”, a adăugat Nicușor Dan.

Urmăriți AICI înregistrarea integrală a emisiuni cu Nicușor Dan și Clotilde Armande.

Subiectul a fost dezbătut în condițiile în care primarul ales al Capitalei, Gabriela Firea, susţine că, într-un interval de timp rezonabil, transportul în comun va deveni gratuit în Bucureşti, după îndeplinirea câtorva condiţii.

Paşii sunt următorii: bandă proprie pentru autobuzele RATB, taxi şi salvări/pompieri, completarea flotei regiei cu încă minimum 300 autobuze - cele care acum există dar nu au piese -, continuarea procesului de transformare a regiei în societate comercială a municipalităţii pentru a putea atrage fonduri europene necesare modernizării, curăţenie în autobuze, siguranţa călătorilor, aer condiţionat vara, gratuitate, pentru început, înainte şi după vârfurile orare de trafic”, a precizat ea.

Senatorarea a mai spus că introducerea gratuităţii la transportul public nu va duce la disponibilizări la Regia Autonomă de Transport Bucureşti.

„Asta nu înseamnă că personalul RATB care vinde acum biletele va rămâne pe drumuri. Vom găsi soluţii pentru fiecare în parte. Eu vreau să creez locuri de muncă pentru bucureşteni, nu să cresc şomajul”, a precizat Firea.