Sari la conținut

Nemulțumiri legate de noul chestionar al pacientului

Noul chestionar pe care pacienţii trebuie să îl completeze după externarea din spital provoacă nemulţumiri. Reprezentanţii Colegiului Medicilor îi cer Ministerului Sănătăţii să retragă documentul, care se află în transparenţă decizională, şi să fie consultaţi pentru refacerea lui.

Acum, proiectul conţine 10 întrebări la care pacienții pot răspunde fie prin e mail, fie prin sms, fără să îşi dezvăluie identitatea. Ei trebuie să dea note referitoare la gradul de mulţumire a pacientului faţă de serviciile medicale oferite de spital, activitatea şi implicarea medicului sau curăţenia din spital.

În plus, pacientul este întrebat și dacă a cumpărat medicamente sau alte materiale sanitare pe durata internării, dacă a primit explicații clare cu privire la diagnostic şi tratament, şi dacă starea sa de sănătate este mai bună dupa externare.

„Aş întreba pacientul dacă este mulţumit că alocaţia de hrană în spital este undeva la 14 lei, pentru trei mese pe zi. Aş întreba pacienţii dacă sunt mulţumiţi de faptul că din bugetul oricărui spital din România, 80 de procente sunt drepturi băneşti ale angajaţilor şi doar 20 de procente sunt cele ce potenţial ar fi să ajungă drept în folosul lor”, afirmă Gheorghe Borcean, preşedintele Colegiului Medicilor din România.