Sari la conținut

Studiu. Alimentul-minune care scade riscul de AVC

Persoanele care consumă în mod regulat o varietate de fructe cu coajă lemnoasă, precum nucile, ar avea un risc mai mic de apariție a afecțiunilor cardiovasculare în comparație cu cele care mănâncă rar sau niciodată astfel de alimente, potrivit unui studiu publicat în ''American College of Cardiology'', informează AFP.

nuci bun

Foto: Shutterstock

În cadrul studiului, cercetătorii au examinat dosarele medicale, stilul de viață și obiceiurile alimentare a peste 210.000 de lucrători din domeniul sanitar care nu fuseseră diagnosticați cu cancer, boli de inimă și care nu suferiseră un accident vascular cerebral, informează Agerpres.

Pe parcursul unei perioade de monitorizare care a durat 20 de ani, peste 14.000 dintre aceștia au dezvoltat o patologie cardiovasculară, dintre care 8.390 o boală coronariană și 5.910 un accident vascular cerebral (AVC).

Spre deosebire de participanții la studiu care mâncau rareori sau niciodată fructe cu coajă lemnoasă, cei care consumau o porție de 28 de grame de cel puțin cinci ori pe săptămână prezentau un risc cu 14% mai mic de boli cardiovasculare și aveau o probabilitate cu 20% mai redusă de a dezvolta o boală coronariană, a conchis studiul.

''Consumul unei varietăți de fructe cu coaja lemnoasă, cel puțin de câteva ori pe săptămână, este benefic pentru prevenirea bolilor cardiovasculare'', a subliniat Shilpa Bhupathiraju, nutriționistă în cadrul Facultății de Sănătate Publică din cadrul Universității Harvard University (Massachusetts), autoarea principală a cercetării.

Însă, a atras atenția aceasta, nu este indicat un consum în exces deoarece aceste fructe sunt dense din punct de vedere caloric.

Consumul regulat al acestor alimente este asociat cu o reducere a bolilor cardiace, a diabetului zaharat și a hipertensiunii arteriale, spun autorii analizei.

Majoritatea studiilor anterioare s-au concentrat mai degrabă pe cantitatea sau frecvența consumului acestor alimente decât pe identificarea tipurilor de fructe pentru a determina care dintre ele oferă cele mai mari beneficii.

Acest studiu recent a analizat diferite categorii de fructe cu coajă lemnoasă și sugerează că persoanele care mănâncă nuci cel puțin o dată pe săptămână își reduc riscul cardiovascular cu 19%, iar pe cel de boli coronariene cu 21% comparativ cu cei care nu consumă niciodată astfel de alimente.

Consumul a două porții de arahide pe săptămână este asociat cu o reducere cu 13% a riscului de boli cardiovasculare și cu 15% a posibilității apariției unor boli coronariene.

Două sau mai multe porții săptămânale de fructe cu coajă lemnoasă precum migdalele, fisticul și nucile cajou ar reduce riscul bolilor cardiovascular cu 15% și cu 23% pe cel de boală coronariană.

Studiul nu a identificat nicio legătură între consumul de fructe cu coajă lemnoasă și riscul de accident vascular cerebral, însă acest risc este mai mic în cazul persoanelor care mănâncă cantități mari de arahide și nuci, precizează sursa citată.