Sari la conținut

Un spital din țară oferă un nou serviciu pacienților

Într-un sistem în care pacienţii se plâng adesea de condiţiile în care sunt trataţi, în nordul ţării este dezvoltat un concept care funcţionează cu succes în ţările din Vestul Europei, relatează Digi24. Se numeşte "Biroul Pacientului", are sediul chiar în incinta Spitalului Judeţean din Baia Mare şi a fost gândit ca un mediator între pacienţi şi cadrele medicale.

Să nu se înţeleagă că suntem avocatul unei părţi. Suntem imparţiali”, spune Ana Ghiţă, responsabil Biroul Pacientului.

Biroul Pacientului a fost inaugurat săptămâna trecută la Spitalul Judeţean. Orice nemulţumire a bolnavilor este ascultată de asistentul social, care încearcă apoi să medieze un posibil conflict.

„Noi ne-am dori să se adreseze acestui birou şi să încercăm împreună să ajungem la o normalitate”, spune Romana Furtună, preşedintele Asociaţiei "Prietenii Spitalului Dr. C-tin Opriş" Baia Mare.

Cu ideea a venit Asociaţia "Prietenii Spitalului Dr. Constantin Opriş" din Baia Mare, iar serviciul este independent de activitatea unităţii sanitare.

„Am fost inspiraţi de un serviciu care funcţionează la Spitalul Judeţean din Zalău, acolo se numeşte Reprezentantul Pacientului, iar ei - la rândul lor - au preluat acest concept din vestul Europei”, adaugă Romana Furtună.

„Angajatul Biroului Pacientului nu este angajatul spitalului şi ăsta e un lucru foarte important. Asta înseamnă că nu poate fi nici avocatul spitalului, nici avocatul pacienţilor sau a aparţinătorilor, ci un mediator care să trateze cu echilibru fiecare problemă”, afirmă Sorina Pintea, managerul Spitalului Judeţean "Dr. C-tin Opriş" Baia Mare.

De la deschidere, acum o săptămână, la Biroul Pacientului s-a adresat o singură persoană.

Am încercat să rezolvăm problema la nivel de birou. Doamna a fost mulţumită”, spune Ana Ghiţă, responsabil Biroul Pacientului.

Pacienţii spun că sunt încântaţi de idee.

- E foarte bună, foarte bună. Daca ai ceva neplăceri... foarte bună!

- Nu ştiam de el, dar e foarte bun.

- Aş apela. Da, foarte foarte util.

Pacienţii pot să depună reclamaţiile personal, telefonic, prin scrisori sau email-uri. Toate mesajele sunt preluate de angajatul biroului şi transmise conducerii unităţii medicale.