Sari la conținut

Aeroportul Brașov-Ghimbav, tot la stadiul de promisiune. Nu are terminal și nici turn de control

Pista aeropotului din Braşov, de aproape trei kilometri, a fost inaugurată la începutul lunii octombrie, prin aterizarea pe suprafaţa sa a unui avion de mici dimensiuni. Asta deşi autorităţile promiseseră că vor aduce o aeronavă de tip Boeing 737. De la inaugurare nu a lipsit ministrul Transporturilor şi cel al Economiei.

Un ajutor foarte mic pe care ni-l puteţi da dumneavostră, domnule Niţă, la Ministerul de Finanţe, să ne dea aprobare pentru diferenţa de 5 milioane de euro cu care să terminăm ceea ce avem acum în curs de licitare”, spunea președintele de atunci al CJ Brașov, Aristotel Căncescu.

Să găsim o soluţie să finanţăm de la nivelul Guvernului o parte din lucrări. Ar fi păcat să laşi pista asta cinci ani până facem noi turn, până faceţi dumneavoastră turn de control şi atunci trebuie un acord tehnic prin care să rezolvăm o problemă. Foarte bine că nu tăiem panglica, că râde lumea de noi, ce panglică să tăiem?”, declara Ioan Rus, ministrul Transporturilor.

Aceste declaraţii aveau loc la începutul lunii octombrie, numai că la sfârşitul aceleiaşi luni, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Căncescu, a fost arestat, iar toate negocierile cu Guvernul, inclusiv acordarea creditului de cinci milioane de lei pentru executarea suprafeţelor de mişcare au fost suspendate.

Deocamdată, lucrările la aeroport sunt sistate. Pista, inaugurată în urmă cu mai bine de două luni, a intrat în conservare. Acest lucru înseamnă că inginerii au aplicat deasupra ei o folie care să o protejeze pe timp de iarnă.

Consilierii judeţeni speră să obţină ajutor de la judeţele vecine, dar şi de la Primăria Braşov. Ar mai fi nevoie de aproape 30 de milioane de euro.

Pentru turnul de control, anexe şi terminal avem nevoie fie de o finanţare de la Guvern, fie de o finanţare de la Primăria Braşov şi judeţele Covasna şi Harghita, care pot să fie interesate de acest obiectiv, pentru că el deserveşte până la urmă toate judeţele”, spune Claudiu Coman, vicepreşedintele CJ Braşov.

Reprezentanţii primăriei sunt, cel puţin la nivel de declaraţii, gata să contribuie la investiţie. Cu unele condiţii.

Aici discutam de o activitate de afaceri, economică, pe baza unui plan. Municipalitatea trebuie sa se regăsească ca într-o societate comercială, unde sunt mai mulți parteneri”, a declarat George Scripcaru, primarul municipiului Braşov.

Dacă vor găsi banii de care mai au nevoie în 2015, visul braşovenilor este ca în 2016 să poată zbura de pe aeroportul oraşului lor. Potrivit studiilor efectuate anterior, prin acest aeroport ar urma să treacă cel puţin un milion de pasageri pe an.