Sari la conținut

Afacerea care creşte cu 10% an de an

De lipsa de timp a românilor cu profesii active şi program extrem de încărcat profită din plin marile magazine, care vând atât preparate reci, ambalate în ţiplă, dar şi mâncăruri calde, gătite pe loc.

Ca să economisească timp, unii angajaţi mănâncă la serviciu, la cantină, unde preţurile sunt însă mai mari.

Noul trend alimentar, chiar dacă extrem de comod, ascunde numeroase pericole, mai ales pentru tineri.

„Oamenii care lucreaza în corporaţii şi mai ales tinerii nu mai au timp să se ocupe de sănătatea fizică, din această cauză mănâncă tot mai multe produse semipreparate sau mâncare rece. Cei mai norocoşi sunt cei care lucrează în corporaţii care le oferă mese gratuite”, spune sociologul Simona Necula.

Un alt fenomen îngrijorător este că firmele care vând aşa numitul junk-food atrag mult mai mulţi clienţi decât cele care merg pe reţete clasice.

Anual, piaţa produselor gata preparate, la caserolă sau în ţiplă, creşte cu 10 la sută. Ca să supravieţuiască pe o piaţă tot mai aglomerată, mulţi producători au umblat la gramaje, aşa că o porţie a ajuns acum să cântărească, în medie, sub 200 de grame.