Amenzi pentru vânzătorii care condiţionează reparaţia sau schimbarea unui produs de ambalajul iniţial

Data publicării:
flanco electronice

Din această lună magazinele nu mai au voie să oblige clienţii să trimită produsele în service sau să le returneze în cutiile originale. Vor trebui păstrate doar certificatele de garanţie şi facturile, pe care trebuie să fie citite u;or datele de identificare ale vânzătorului. Astfel, un telefon cumpărat într-o cutie lucioasă va putea fi dus înapoi la magazin doar într-o pungă.

Comercianţii spun de asemenea că obligativitatea de a păstra ambalajele era absurdă.

Iulian Stanciu, director general al unui magazin online: „Cred că este o prostie să fii obligat să îţi păstrezi ambalajul pentru service. Cred că oamenii ar trebui să îşi mai ia o casă separat doar pentru ambalaje. Este un lucru foarte bun!”

Sunt însă şi cumpărători care nu vor renunţa la cutiile originale: „Ori îl vând, ori îl fac cadou. Mi-l păstrez nu pentru că îmi ocupă loc, ci pentru că este important ca să îl dau exact cum l-am luat altcuiva”.

Iar ambalajele originale sunt bune şi pentru cei care se mută dintr-o casă în alta. Mai ales dacă au păstrat şi spuma poliuretanică în cutii. Dar dacă vânzătorul condiţionează reparaţia sau schimbarea unui produs de ambalajul iniţial poate fi reclamat la Protecţia Consumatorilor, iar amenzile ajung la 25.000 de lei.   

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri