Sari la conținut

Bani europeni blocați în stradă. Constructor: „Pentru că sunt hoți”

Sunt aproape şase luni de când pe una dintre arterele principale din Bacău lucrările au fost abandonate. Reparaţiile s-au făcut doar pe jumătate, deşi au durat mai bine de un an. Constructorul a schimbat o parte din conductele subterane şi a înlocuit câteva pavele de pe trotuar. Nu s-a respectat însă caietul de sarcini, susţine Inspectoratul de Stat în Construcții în expertiza făcută în zonă.

Inspectoratul de Stat în Construcții: „Stratul de bază şi legătură prezintă degradări pe zone izolate, suprafața străzii nefiind protejată pe perioada întreruperii lucrării pe timp friguros. A fost dispusă măsura refacerii straturilor de mixturi asfaltice. Bordurile nu respectă detaliile de montaj în privința dimensiunilor fundației și a calității betonului utilizat”.

Prin urmare, contractul a fost reziliat.

Cristian Manolache, consilier local: „Până acum s-au executat în jur de 45% din lucrări, s-a decontat către constructor în jur de 7 milioane de lei”.

Iniţial proiectul de reabilitarea a străzii a fost evaluat la şase milioane de euro, însă constructorul care a câştigat licitaţia s-a angajat că va face lucrarea cu aproape jumătate din această sumă. Deși toate expertizele arată că a folosit materiale mult mai ieftine decât cele prevăzute în contract, constructorul are o altă variantă.

Constructor: Eu am reziliat.

Reporter: De ce?

Constructor: Pentru că sunt hoţi.

Reporter: Ei spuneau că nu aţi folosit asfalt de care trebuie, aţi pus o ţeavă mai ieftină decât era prevăzut.

Constructor: Nu există. Au vrut să schimb, să cumpăr de la ei.

Şoferii din zonă sunt disperați. Din cauza gropilor stau cu maşinile mai mult în service.

Ionuț Tomescu, purtător de cuvânt al Primăriei Bacău: „În următoarele 10 zile, serviciul va fi scos la licitație, urmează procedurile legale ceea ce înseamnă că nu vor începe lucrările mai devreme de luna noiembrie”.

Dacă lucrările nu vor fi gata până la sfârşitul lui noiembrie, Primăria pierde cele aproape două milioane de euro de la Uniunea Europeană şi va trebui să plătească din bugetul propriu pentru tot proiectul. Între timp, constructorul care s-a ocupat de lucrare trebuie să refacă, pe banii lui, tot ce s-a stricat.