Sari la conținut

BIZIDAY. Marile diferențe dintre cumpărăturile online și offline

Cei de la GfK au întrebat 23.000 de cumpărători din 23 de țări când a fost ultima dată când au hotărât dacă să cumpere ceva de pe internet sau dintr-un magazin și ce i-a determinat să încline balanța în favoarea unui anumit tip de cumpărături. Concluzia a fost că online-ul si offline-ul nu sunt separate, ci sunt în strânsă legătură. Diferenţele între a cumpăra dintr-un magazin fizic şi unul online nu sunt atât de mari. Unii se informează online şi abia apoi cumpără din magazinul fizic, pe când alţii se duc să vadă şi să testeze produsul la raft şi abia apoi îl cumpără de pe internet.

Patru dintre motivele care cântăresc cel mai mult în opțiunea de a cumpăra online se regăsesc și în primele cinci cele mai importante motive care îi determină pe oamenii să cumpere din magazine.

Să cumperi online diverse lucruri e mai simplu, mai comod, și uneori chiar mai ieftin.

Concret, mai bine de jumătate dintre cei care au participat la studiul realizat de GfK sunt convinşi că au economisit bani când au făcut cumpărături de pe internet, iar aproape un sfert au fost mulţumiţi că au terminat mai repede cumpărăturile, dar şi că şi-au putut alege mai bine produsele şi că le-au putut compara între ele. Unu din cinci cumpărători spune că îşi face constant cumpărăturile pe internet.

Şi totuşi, comerţul online nu îl va înlocui sută la sută pe cel offline. Sunt anumite produse, cum este, de exemplu, un telefon pe care poate l-ai văzut la prietenii tăi şi ştii deja cum arată, dar la îmbrăcăminte sau alimente, lucrurile stau puţin diferit.

Pentru mai bine de jumătate dintre cei chestionaţi de GfK magazinul fizic, tradiţional, rămâne prima variantă când vine vorba de cumpărături. Poţi vedea produsul, îl poţi testa, dar pentru asta trebuie să te deplasezi până la magazin, deci să pierzi timp şi poate chiar să consumi nişte benzină. Pentru o treime aceasta este varianta cea mai simplă sau pur şi simplu, aşa s-au obişnuit. În plus, dacă produsul are o problemă îl pot returna cu mai puține bătăi de cap.

Asta înseamnă că, pe viitor, comercianţii trebuie să înveţe să îmbine cât mai bine online-ul cu offline-ul.