Sari la conținut

Burgerul, o afacere de succes în România. Investiția inițială e de câteva mii de euro 

Câţiva oameni de afaceri au dat tonul şi au deschis primele restaurante de burgeri preparaţi în bucătărie, din ingrediente proaspete.

Şi localurile aflate deja pe piaţă au adăugat acest tip de preparat în meniurile lor. Un local din nordul Capitalei este în mare vogă datorită burgerilor preparaţi prin metode clasice.

Doar la perfecţionarea reţetei s-a lucrat lucrat şase luni. „Carnea proaspătă, niciodată congelată, legumele proaspete, pâinea făcută în casă, plita încinsă, atenţie la detalii şi ajungem aici”, a declarat Tudor Nicolescu bucătar-şef restaurant.

Afacerea a pornit la Iaşi, cu o investiţie iniţială de câteva mii de euro. Pentru că a mers bine, patronii au decis să se extindă şi au transformat chioşcul în care vindeau burgeri început într-un restaurant. Ulterior au cheltuit 100 de mii de euro pentru localul din Bucureşti unde vând zilnic 600 de burgeri.

În viitorul apropiat, drept obiectiv avem să deschidem un local în principalele oraşe din ţară: Timişoara, Cluj, Braşov, Constanţa”, a spus Cristian Savu, manager restaurant.

Tot de la o afacere cu burgeri a început şi Alexandru Manole. A investit 30.000 de euro într-o furgonetă din care vinde între 150 şi 400 de sandvişuri pe zi şi şi-a recuperat cheltuielile într-un singur an. „Am locuit în Amsterdam cât şi în Londra un pic, acolo e o cultură a burgerului, şi m-am gândit că o să prindă şi în România”, a declarat Alexandru Manole, proprietar furgonetă burgeri.

Bucătarii restaurantelor deja deschise au înţeles trendul şi au introdus în meniuri cel puţin o reţetă de burger. „Burgerii ne aduc 20% din câştig, şi facem în jur de 150 pe zi, într-o zi normală. Într-o zi aglomerată putem face şi 350-400”, a spus Ion Nicolae Marian, bucătar restaurant cu specific nemţesc. În funcţie de gramaj şi ingredientele foloste, burgerii preparaţi în bucătăriile localurilor au preţuri care variază între 13 şi 74 de lei.