Sari la conținut

Calcule pentru "Prima Maşină". Programul aduce clienţilor rate mai mici, dar costuri totale mai mari 

Cine nu a mai avut niciodată o maşină în proprietate, va putea de luna viitoare să ia un credit în condiţii preferenţiale.

Programul Prima Maşină, adresat în special tinerilor cu vârste între 18 ş 35 de ani dă posibilitatea achiziţiei în rate de maşini noi cu preţuri de până în 13.000 de euro.

În plafonul programului guvernamental se încadrează şi maşinile producătorilor autohtoni. Ford are trei modele printre care şi B-maxul produs la Craiova, iar Dacia are Loganul, Sandero şi Duster, autoturisme cu preţuri între 7.000 şi 13.000 de euro

Mărcile Volkswagen, Hyundai, Toyota, Citroen, şi Suzuki au printre cele mai ieftine modele ce se încadrează în limitele creditului.

Ba chiar şi Mazda, Nissan, Seat sau Opel au maşini ce pot fi cumpărate în programul care îşi doreşte să reînnoiască parcul auto din România.

Avansul pentru creditul de Primă Maşină este cuprins între 5-10%, de două ori mai puţin faţă de cel cerut în mod obişnuit pentru creditul auto.

Venitul necesar pentru accesarea plafonului maxim al programului guvernamental face şi el diferenţa cu produsele de creditare standard de pe piaţă.

„Pentru cel de nevoi personale, 2.300 lei, iar pentru cel auto 2.800 net. Cu menţiunea că perioada de finanţare este de 5 ani. Pentru creditul Prima maşină, venitul trebuie să fie de 2.100, dar avantajul major este costul şi perioada de finanţare, care se întinde până la 7 ani”, spune Adrian Pandelescu, director al unei firme de brokeraj credite.

Faptul că perioada de creditare este mai lungă cu 2 ani aduce clientului rate lunare mai mici. 150 de euro lunar pentru 13.000 de euro împrumutaţi, faţă de 200 sau 300 de euro în cazul celorlalte tipuri de credite.

Dar un împrumut întins pe mai mult timp înseamnă totuşi dobânzi şi comisioane în plus şi în final o valoare mai mare a sumei înapoiate băncii.