Sari la conținut

Când vor putea fi obţinute noile acte de identitate

 

La solicitarea AvocatNet.ro, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a precizat în ce stadiu se află lucrurile şi ce etape mai trebuie parcurse până când cetăţenii vor putea să obţină noile acte de identitate.

De câţiva ani autorităţile pregătesc introducerea unui nou act: cartea electronică de identitate. Cele mai recente modificări în acest sens au fost făcute în 2013, iar în momentul de faţă mai trebuie stabilit doar cum va arăta şi ce date va conţine viitoarea carte electronică de identitate, pentru ca emiterea documentelor să poată să înceapă.

Autorităţile au avut de făcut o platforma-pilot pentru constituirea sistemului de emitere a cărţii electronice de identitate şi punerea în circulaţie a acesteia şi a cărţii electronice de rezidenţă, aşa cum se arată în Ordonanţa Guvernului nr. 69/2002.

Termenul-limita pentru realizarea platformei-pilot a fost 31 martie 2014, acesta fiind respectat, potrivit unei confirmări primite, la solicitarea AvocatNet.ro, de la directorul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date (DEPABD) din cadrul MAI, comisarul-şef de poliţie Gina-Laura Cuşa.

Totuşi, cărţile electronice de identitate nu pot fi emise momentan, deoarece Guvernul încă n-a stabilit efectiv cum vor arăta acestea şi ce date vor conţine.

În plus, Guvernul mai trebuie să reglementeze şi procedura prin care vor fi colectate datele biometrice (imaginea fetei şi amprentele titularului) pentru viitoarele cărţi electronice de identitate.

Cetăţenii români nu vor fi obligaţi să aibă cartea electronică de identitate. Aceştia vor putea opta între cartea de identitate şi cartea electronică de identitate (cu sau fără amprentele titularului).

Cărţile de identitate vor putea fi folosite pentru a dovedi calitatea de asigurat.