Ce despăgubiri pot solicita călătorii dacă avionul, trenul sau autocarul are întârzieri?

Data publicării:
AEROPORT GETTY 17.08

 

Indiferent de mijlocul de transport pe care călătorii îl folosesc pentru a se deplasa de la o destinaţie la altă în cadrul Uniunii Europene, aceştia au anumite drepturi. Mai mult, atunci când intervin situaţii neprevăzute pe parcursul călătoriei, de exemplu întârzierea mijlocului de transport, anularea cursei, pierderea bagajelor, pasagerii pot solicita operatorilor de transport plata unor despăgubiri care pornesc de la 200 de euro şi pot ajunge chiar şi la 21.000 euro, scrie avocatnet.ro 

Potrivit europa.eu, pasagerii care călătoresc cu avionul au anumite drepturi, care se aplică în situaţiile în care programul de zbor este perturbat din cauza întârzierilor, anulărilor şi suprarezervărilor.

De asemenea, aceste drepturi se aplică şi în situaţiile în care se decolează de pe orice aeroport situat în UE sau se aterizează pe teritoriul UE la bordul unei aeronave aparţinând unui transportator aerian din UE sau Islanda, Norvegia ori Elveţia.

Dacă pasagerilor nu li se permite îmbarcarea, zborul este anulat ori s-au făcut rezervări peste limita locurilor disponibile, atunci aceştia dreptul: fie să îşi continue călătoria folosind mijloace de transport comparabile, fie să obţină rambursarea preţului biletului şi, dacă este cazul, să beneficieze de transport gratuit înapoi la punctul de plecare. În situaţia în care avionul are întârzieri mai mari de cinci ore, călătorii au dreptul larambursarea costului biletului, menţionează europa.eu.

Din momentul în care pasagerii acceptă soluţia rambursării, compania aeriană este scutită de obligaţia de a le asigura continuarea călătoriei sau de a le oferi alt tip de asistenţă. 

Citeşte mai mult AICI

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri