Sari la conținut
News Alert

Ce trebuie să faci când ești nemulțumit de factură

Operatorii de telecomunicaţii, fie ei de telefonie, internet sau televiziune, sunt obligaţi să emită o factură detaliată la cererea clienţilor.

De exemplu, dacă vi se pare că factura de telefon pe care trebuie să o achitaţi este prea mare, operatorul vă va furniza la cerere toate tarifele percepute şi reducerile de care beneficiaţi, precum şi un desfăşurător în care vor fi trecute toate convorbirile efectuate şi toate SMS-urile expediate, alături de tariful aplicat pentru fiecare dintre acestea. În cadrul aceleiaşi facturi, operatorul trebuie să explice felul în care este aplicat tariful, adică dacă sunteţi facturat la minut sau la secundă.

De asemenea, dacă aţi utilizat internetul mobil, aceeaşi factură va conţine şi informaţii despre utilizarea datelor mobile şi volumul de trafic. Operatorii nu vă vor putea însă spune ce aţi făcut pe internet, adică dacă aţi descărcat fişiere, v-aţi uitat pe Youtube sau doar aţi stat pe net.

Dacă în continuare nu sunteţi lămurit, puteți să sunați la numărul pentru relații cu clienții trecut pe factură și să cereți explicații suplimentare. În plus, pe site-ul web al operatorului trebuie să existe, într-un loc uşor vizibil, o procedură prin care puteţi depune o reclamaţie în legătură cu factura primită. Această reclamaţie trebuie făcută în interval de treizeci de zile de la eliberarea facturii. În ultimă instanţă, puteţi depune o plângere şi la Protecţia Consumatorului.

De asemenea, este important de ştiut că facturile detaliate nu sunt întotdeauna eliberate gratuit. Cel mai frecvent, varianta printată trebuie plătită, însă cea online este de obicei gratuită.

Obligativitatea furnizării unei facturi detaliate a fost introdusă anul trecut din cauza numărul mare de plângeri ale consumatorilor.