Sari la conținut
News Alert

Cum se explică promoţiile personalizate primite pe Facebook

Cumpărăturile în magazinele fizice încep şi ele să devină virtuale. Mai multe centre comerciale din România şi-au dezvoltat aplicaţii care înregistrează traseul clienţilor prin magazine, cumpărăturile pe care le fac şi profilul de Facebook pentru ca apoi să le ofere promoţii personalizate. Câştigaţi nu sunt doar clienţii care primesc preţuri mai mici, ci şi comercianţii pentru care datele strânse sunt foarte valoroase.

Graniţele dintre comerţul online şi offline se estompează. Magazinele fizice pot acum şti cât de des le calcă un anumit client pragul, ce cumpără şi ce alte produse i s-ar preta pe baza profilului de Facebook. Mai multe supermarketuri şi mall-uri din România şi-au dezvoltat sisteme care, prin intermediul aplicaţiilor descărcate de clienţi şi a unor dispozitive instalate la intrare, pot oferi promoţii personalizate. După ce calcă pragul unui centru comercial de pildă, clientul primeşte pe telefon o alertă de la cafeneaua preferată care-i face o reducere la un nou produs.

Dacă pentru client, tentante sunt preţurile mici, pe comercianţi îi interesează loializarea. Sistemul le permite să-i informeze pe vizitatori despre noile colecţii dar şi să-i invite la concursuri. Experienţa la shopping se schimbă. La fel şi relaţia dintre cumpărător şi vânzător.

Beatrice Leca, reprezentant retailer: „În momentul în care tu activezi o ofertă, obişnuieşti clientul cu acest tip de activitate. Totdeauna trebuie să vii cu oferte pentru fidelizarea lor.”

În timp, magazinul adună din ce în ce mai multe informaţii despre preferinţele consumatorului. Exact ca pe internet. Puse cap la cap, datele sunt ca un studiu de piaţă, însă ideea nu e pe placul tuturor.

Oana Vîjială, director Afi Ploieşti: „Nu e intrusiv, ne ajută să înţelegem cine sunt oamenii ăştia. Doi oameni cu o educaţie asemănătoare nu au preocupări de viaţă asemănătoare”.

Mai bine de trei sferturi dintre români deţin un smartphone, iar aproape jumătate dintre cumpărători decid ce produs să achiziţioneze în faţa raftului, de cele mai multe ori pe baza promoţiilor.

Pe aceeași temă