Sari la conținut

De ce a crescut prețul ouălor

Preţul ouălor a crescut cu până la 50%, în magazine. Furnizorii spun că producţia a scăzut, odată cu răcirea vremii. În acelaşi timp, începe să se simtă şi în România criza de pe piaţa europeană a acestor produse. La fel cum se întâmplă şi cu untul, al cărui preţ s-a majorat, de asemenea.

Cel mai mare producător din zona Moldovei livrează zilnic 650.000 de ouă. La poarta fermei preţul unui ou a crescut în câteva zile cu 16 bani.

Teodor Neculiţă, medic veterinar: „Principalul motiv este cererea de ouă foarte mare, în timp ce oferta a scăzut. Şi scăderea temperaturilor este un factor .”

Pe rafturile magazinelor ouăle au ajuns să coste şi cu 50% mai mult faţă de acum o lună.

Au ajuns zece ouă cât un kilogram de carne de pui, exagerat.”

„Nu mai mâncăm ouă. E cel mai bine.”

Preţul va rămâne la nivelul actual cel puţin până în martie, spun producătorii

Ilie Van, preşedintele Uniunii Crescătorilor de Păsări din România: „Este o criză de ouă în toată Europa şi a dus la creşterea preţului la poarta fermei.”

Nu doar ouăle s-au scumpit, ci şi untul. Dacă la începutul lunii septembrie pachetul de 250 de grame putea fi cumpărat cu 5 până la 8 lei, acum este cu 4 lei mai scump.

„Untul chiar este foarte scump. Mi se pare că s-a scumpit prea mult.”

Ileana Dunăreanu, vânzătoare magazin: „7,30 lei este cel mai ieftin şi 12 lei cel mai scump.”

Dorin Cojocaru, preşedinte: „Şi laptele s-a scumpit încă din luna iulie. Şi atunci am fost nevoiţi să începem renegocierea cu hypermarketurile, pentru că ele ţineau preţul jos.”

Scumpirea untului va creşte şi preţul produselor de cofetărie sau patiserie.

Adriana Ungureanu, proprietar cofetărie: „La noi în cofetărie jumătate din produse sunt cu unt, iar 98% sunt cu ouă. Probabil vom scumpi şi noi pentru că suntem foarte afectaţi de aceste scumpiri.”