Sari la conținut

Decorul stradal, motiv de dubiu la întrebarea "Aduce Bucureştiul a capitală europeană?" 

În Bucureşti, câte străduţe, atâtea modele de stâlpi. Şi nu doar la periferie, ci chiar în buricul târgului, sau, după cum s-ar exprima unii dintre angajaţii municipalităţii, în zona zero a Capitalei.

Spre exemplu, în acelaşi loc, pe acelaşi trotuar din Piaţa Unirii, avem un stâlp din fontă, un model produs în anii 50, un altul modern, instalat recent, care dă lumină ambientală şi un al treilea care funcţionează pe bază de lampă solară şi leduri.

Sufocaţi deja de tarabe, magazine şi gunoaie, trecătorii nici nu mai ştiu ce model de stâp ar alege. Prea multe optiuni!

Primăria Capitalei susţine că diversitatea de stâlpi va fi înlocuită de coerenţa urbanistică.

Stâlpii vechi, cu două braţe, sunt în curs de dezafectare. O parte au fost deja dezafectaţi. Pe trotuarul aferent ieşirilor de la metrou stâlpii vechi vor fi dezafectaţi în trimestrul trei din 2014”, informa Primăria Capitalei.

Ca şi cum nu ar fi destul de multe variante, pe Calea Victoriei a apărut încă un model de stâlp. Unul adus din Polonia. Nici măcar nu s-au încheiat lucrările de instalare că au şi apărut problemele. Un oficial din Primăria Bucureşti susţine că modelul ales nu a trecut prin inspecţiile preliminare.

Stâlpii polonezi, făcuţi dintr-un aliaj de zinc, aluminiu, magneziu şi cupru, nu îi impresionează pe locuitorii Capitalei.

Există în lume oraşe importante care şi-au făcut un nume dintr-un design special şi îşi asociază faima cu acesta. De exemplu, Barcelona este cel mai de succes exemplu. Acest lucru nu se întâmplă la Bucureşti”, spune arhitectul Cristian Mihu.

Şefii din Primăria Capitalei admit că la noi deciziile se iau pe loc.