Sari la conținut

Documentele necesare înscrierii la studii vor fi disponibile electronic

Guvernul lucrează la baza de date digitală care să cuprindă actele de care au nevoie elevii pentru înscrierea la studii.

Vrem să constituim un dosar electronic pentru elevul care se duce, să nu mai trebuiască să umble... Știţi, în iunie, cum toţi tinerii îi vedem cu dosare cum umblă prin oraş pentru că se înscriu la facultate sau liceu, sper să poată merge acest document de la şcoală să poată fi trimis electronic ca să se înscrie,” a spus Vasile Dîncu, vicepremier.

Instituţiile publice au propriile sisteme informatice, dar care nu comunică între ele, aşa că românii tot plimbă hârtiile de la un ghişeu la altul, recunosc autorităţile.

Pe mine mă sperie volumul investiţiilor făcute în IT fără a avea posibilitatea de a beneficia de niciun serviciu electronic în mod real,” a precizat Laurenţiu Stelea, secretarul de stat în Ministerul Fondurilor Europene.

Statul a investit în ultimii ani peste 55 de milioane de euro pentru 400 de platforme online care au ca scop îmbunătăţirea gestiunii documentelor din administraţie, dar puţine sunt cu adevărat eficiente. Încă nu ne putem plăti toate taxele online, iar documentele trebuie să fie ştampilate şi arhivate pe hârtie. Guvernul vrea să schimbe asta.

Sper să scăpăm de ştampilă, ar fi un lucru extraordinar,” a adăugat Vasile Dîncu, vicepremier.

România este departe de ţările vestice.

Orice document care e emis de orice autoritate, de orice administraţie publică din Austria trebuie să fie semnată electronic, chiar şi dată este înmânat pe hârtie. Scriu declaraţia de venit, o trimit în sistem şi ea este procesată automat, fără vreo intervenţie umană,” a spus Reinhard Posch, reprezentant al Guvernului Federal al Austriei.

În Austria, documentele oficiale precum adeverinţe, dovezi de plată sau declaraţii fiscale sunt în format electronic şi păstrate în servere.