Sari la conținut

Efectul Colectiv | Rețeaua care unește oamenii

De când a avut loc drama din clubul Colectiv, prezența românilor în mediul online a atins cote record.

Cererea de informaţii a fost una dintre cele mai mari şi pot spune chiar traficul site-ului a fost mai mare decât în ziua de după alegerile prezidenţiale, după turul doi, care la fel, a fost un record până atunci, pentru toate site-urile, nu numai pentru Digi24”, spune Sorin Kosz, coordonator digi24.ro.

Sute de mii de mesaje, postări, comentarii și o solidaritate rar întâlnită, au făcut ca, de această dată, rețeaua de socializare să devină un motor al faptelor bune.

Oana Botezatu, blogger: „De vineri încoace, mi-am dat seama că Facebook-ul este cel mai bun catalizator de omenie şi de fapte bune!”

„Eram încă acolo, la faţa locului, când au început să apară postări cu „Avem nevoie de sânge, mergeţi şi donaţi", îmi scriau prietenii, mergem, donăm, ce facem, s-au dus acolo din noaptea aia...”, povestește Mihai Vasilescu, blogger.

„În cazul evenimentelor de vineri, Facebook-ul (...) s-a comportat mai mult sau mai puţin ca un centru de presă. (...) Un loc din care informaţiile au putut fi aflate cu uşurinţă...”, adaugă bloggerul Andreea Vasile.

La câteva zile după tragicul incident și reacțiile online s-au schimbat. Oamenii au trecut de la durere la revoltă.

Valeriu Turcan, consultant politic: „Este o comunitate de emoţie, în primul rând, poate fi o comunitate de gândire şi poate fi o comunitate de acţiune. Şi în aceste zile s-a văzut mai pregnant ca niciodată.”

Reţeaua de socializare a funcţionat, în ultimele zile, ca sursă principală de informaţie, organizator al acţiunilor de voluntariat, loc pentru oferirea condoleanţelor şi motor al protestelor.

Despre cum s-a unit o țară întreagă pe Facebook, aflați duminică, de la ora 17:30, la Bonton.