Sari la conținut

Ghid de Black Friday. Condiţiile în care poţi returna un produs cumpărat online

Consumatorii sunt îndreptățiți să returneze un produs cumpărat dintr-un magazin online în cel mult 14 zile, fără să fie nevoiți să-și motiveze decizia sau să aibă nevoie de ambalajul original al acestuia. În plus, există și posibilitatea de a returna, în aceleași condiții, chiar și un produs căruia consumatorul i-a adus mici stricăciuni.

The Silicon Roundabout In Old Street

FOTO Getty Images

Toți comercianții online sunt obligați să se supună unui set minim de reguli privind dreptul de retragere.

Citiţi şi:

În ce condiții puteți returna după 14 zile bunurile de folosință îndelungată cumpărate din magazine

Comerciantul trebuie să-ți explice cum poți returna un produs

Pe site-ul său, vânzătorul trebuie să precizeze dacă poți să te retragi din contract, în ce condiții poți să faci asta, care este procedura concretă și ce termen trebuie respectat. Mai mult, trebuie să ai la dispoziție un formular de retur pe site-ul comerciantului, explică avocatnet.ro.

Comerciantul trebuie să-ți spună dacă ești obligat la costul de transport pentru returnarea unui produs (la care poți fi obligat, potrivit legii) și care este costul, dacă poți să returnezi în magazin ori doar prin curier rapid etc. În plus, dacă există motive pentru pierderea dreptului de retragere ori dacă produsul este dintre cele pentru care legea prevede că nu se pot da înapoi, comerciantul este obligat să te informeze dinainte.

Ai 14 zile să returnezi un produs, fără să-ți motivezi decizia, iar dreptul de retragere poate fi prelungit cu 12 luni.

După ce ai informat comerciantul că vrei să te retragi din contract, legislația prevede că acesta are la dispoziție 14 zile ca să-ți returneze banii.

Poți să ceri banii înapoi chiar dacă ai stricat un produs. Prevederile legale îți garantează, cel puțin teoretic, dreptul de a returna un produs pe care l-ai stricat. În calitate de consumator, ești responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii produsului ca urmare a felului în care l-ai folosit, ceea ce înseamnă că poți să-l returnezi și comerciantul e obligat să-l accepte, dar nu vei mai primi toți banii înapoi, ci doar o parte.

Legea spune că nu poți returna anumite tipuri de produse (cum sunt, de exemplu, fructele), iar comerciantul este obligat să îți spună asta din start.