Sari la conținut

Harta care adună toate informaţiile pentru ajutorarea celor în nevoie

Serviciile sociale se digitalizează. Ministerul Muncii a lansat o hartă a celor care oferă ajutor persoanelor cu dizabilităţi, bătrânilor sau femeilor care sunt victime ale violenţei domestice. Practic, cei aflaţi în nevoie pot găsi într-un singur loc toate informaţiile şi pot verifica şi dacă centrele sunt acreditate să funcţioneze sau nu.

Zeci de copii merg zilnic la Fundaţia Inimă de Copil, din Galaţi. Acolo îşi fac temele, se joacă şi au activităţi educative.

Tatiana Ilie, asistent social principal: „Avem legături cu Direcţia pentru Protecţia Copiului, avem legături şi cu Primăria Galaţi. Ei ne sesizează cazuri, noi la rândul nostru atunci când sunt cazuri sesizăm cazuri către Direcţie, Primărie. Ne ajutăm”.

2.550 de servicii sociale sunt acreditate sa funcţioneze în România. Ministerul Muncii a lansat o hartă online care le uneşte pe toate.

Cezar Neaga, membru govITHub: „Cetăţeanul va putea să intre, să se ducă să şi găsească pe diverse categorii din diverse judeţe, o să facem căutare după oraş, poţi vedea detalii pentru fiecare dintre centre, sper să avem şi poze”.

Dragoş Pîslaru, ministrul Muncii: „Dacă cineva voia să ştie unde sunt aceste centre, fie se ducea în judeţul sau la DGASPC şi începea să pună întrebări, fie punea întrebări pe 544, ceea ce e absurd, aici discutăm de o informaţie care trebuie să fie uşor accesibilă”.

Harta va fi actualizată permanent, iar beneficiarii vor putea şi să dea note centrului în care au fost.

Oana Toiu, secretar de stat în Ministerul Muncii: „Poţi să vezi în viitor dacă inspecţia a evaluat acel serviciu, dacă a dispus măsuri sau nu, ca să poţi să evaluezi calitatea serviciului înainte să ajungi acolo şi cât de mult se potriveşte serviciilor tale”.

O problemă ar putea fi însă lipsa accesului persoanelor vulnerabile, bătrâni sau persoane cu dizabilităţi, la internet.

Cei care sesizează nereguli în centrele de servicii sociale pot adăuga la rândul lor informaţiile la noua hartă.