Sari la conținut

IT-ul românesc, promovat de străini

Tinerii sunt angajaţi pe termen limitat, câteva luni, dar sunt mulţumiţi că îşi pot îmbogăţi CV-ul cu perioada pe care o lucrează în România.

Cum nu îsi permit să îşi deschidă birouri peste hotare, micile companii IT din România au găsit o metodă ingenioasă prin care să îşi extindă afacerile la nivel internaţional. Atrag stagiari străini ajunşi în România prin programele de schimburi culturale.

Larissa Misch a plecat din Brazilia şi a ajuns la Timişoara tocmai pentru a vedea cum funcţionează industria IT din România. A fost angajată temporar de o companie care realizează site-uri.

Ceea ce este un schimb de experienţă pentru tânăra din America de Sud, pentru compania de IT din Timişoara e un mijloc de creştere internaţională. Poate va atrage clienţi din Brazilia sau Portugalia la costuri foarte mici.

Companiile care oferă servicii on-line, precum cele de web-design, nici măcar nu au nevoie de birouri peste hotare. Pot foarte bine să comunice la distanţă cu potenţialii clienţi. Tinerii stagiari străini vorbesc limbi întâlnite mai rar în România. În plus, cunosc şi obiceiurile din ţara natală mai bine decât le cunoaşte un translator. În ultimii patru ani, peste 20 de studenţi din toată lumea au ajuns să lucreze pe termen limitat pentru firmele din Timişoara, oraş care a ajuns pe primul loc în topul Forbes al destinaţiilor de afaceri din România.