Mulți români reclamă că au primit carduri de cumpărături deși nu le-au solicitat

Data publicării:
carduri

Leana Haner este pensionară şi, anul trecut, a primit prin poştă un card de cumpărături, pe care însă nu-l solicitase.

M-au prins în baza de date, m-am trezit după o perioadă de timp cu un card pur şi simplu, deci nu la solicitarea mea şi nici măcar să mă informeze telefonic. Ulterior, am primit extras de cont cu suma datorată, eu nu am ştiut ce s-a întâmplat”, povestește Leana Haner.

Prin astfel de situaţii au trecut şi alţi clienţi, spun avocaţii. Cei mai mulţi au acumulat deja ani buni de datorii, despre care au aflat mult mai târziu.

La momentul la care era primit prin poştă, trebuia activat printr-un bancomat. Majoritatea românilor nu au făcut asta şi totuşi au existat cazuri în care prin nefolosirea acelui card comisioanele lunare au curs şi, la un moment dat, chiar au fost puse în executare pentru restituirea lor”, declară Adrian Cuculis, avocat.

Băncile spun, însă, că informează mereu clienţii asupra condiţiilor în care dau credite. Şi că singura lor grijă este rambursarea la timp a împrumuturilor. Altfel, riscă să plătească dobânzi.

În cazul în care clientul nu rambursează rata scadentă, i se va percepe dobândă, până achită integral”, spune Gabriela Stanciu, reprezentanta unei bănci.

Românii au 2,2 milioane de carduri de credit, care sunt folosite în special la cumpărături. Aceste carduri sunt oferite atât de bănci, dar şi de firmele specializate în acordarea de credite, companii mai permisive care acceptă să împrumute clienţi cu venituri mai reduse şi chiar pe restanţierii la bănci.

Apetitul mai mare al românilor pentru cumpărături s-a văzut în profitul acestor companii care dau credite de consum. Anul trecut, câştigul lor a urcat la 33 de milioane de euro, de trei ori mai mult faţă de profitul băncilor”, spune Laura Culiţă, reporter Digi24.

De la începutul anului şi până acum, peste 5.800 de români au reclamat băncile la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor. Zece la sută dintre reclamaţii se referă la carduri. Mulţi s-au plâns că banca sau firma de credite nu i-a anunţat când le-a ridicat sau scăzut limitele de credit şi că nu ştiu cu exactitate ce comisioane şi taxe plătesc lună de lună.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri