Sari la conținut

Nemulțumirile locatarilor din cartierele rezidențiale

Locatarii cartierelor rezidenţiale construite la margine de oraş încep să simtă, din plin, minciunile dezvoltatorilor imobiliari. Promisiunile primite înaintea contractării locuinţelor s-au transformat în decepţii. Nu au drumuri bune, nu au locuri de parcare destule şi nu au trotuare, relatează Digi24.

Ademeniţi cu locuinţe liniştite, într-o zonă verde, cu acces lejer către oraş, locatarii cartierului Greenfield, din sectorul 1, au rămas fără drum de acces. Instanţa a contestat clandestin.

În urmă cu aproape 2 ani, Înalta Curte de Casație și Justiție s-a pronunţat pe categoria acestui drum, cealaltă porţiune de pădure interzisă traficului auto. Dezvoltatorul ştia de acum 2 ani de asta”, afirmă Dan Trifu, vicepreşedinte Eco-Civică.

Chiar dacă ştia că drumul prin pădure e folosit ilegal, dezvoltatorul nu a construit o altă cale de acces. Iar acum, să intri sau să ieşi din cartier nu-i deloc uşor.

Facem doi kilometri în 2 ore. Suntem blocaţi 4-5.000 de oameni pentru un singur drum, care nu există alternativă de a introduce RATB”, afirmă Bogdan Calin, reprezentant Asociația Greenfield.

Municipalitatea a încercat să medieze situaţia.

Asociațiile de proprietari consideră că sunt îndreptăţite, să aibă acces la educaţie, sănătate, să poată face faţă oricărei situații de urgenţă. Fundaţiile, pe bună dreptate, vin cu argumentaţia păstrării caracterului acestei păduri”, spune Gabriela Firea, primarul general al Capitalei.

Iar Greenfield nu este singurul ansamblu rezidenţial cu probleme de acces.

Când vii încoace spre Militari Residence este infernal. Nu sunt locuri de parcare. Într-un bloc sunt 168 de apartamente”, afirmă

În ansamblul amenajat la marginea cartierului Militari, zece mii de oameni sunt legaţi de Bucureşti printr-o singură stradă.

Popeşti Leordeni este oraşul cu cea mai rapidă creştere demografică din România. Conform primăriei, în casele noi din sudul localităţii trăiesc peste 20.000 de oameni. Folosesc cu toţii vechea şosea principală, cu o singură bandă pe sens.

Ca să obţină autorizaţiile de construire, dezvoltatorii sunt obligaţi să prezinte doar traseele viitoarelor drumuri de acces. Ulterior, fragmentează terenul drumului, în cote indivize, îl vând împreună cu locuinţele şi scapă de toate obligaţiile.

„În momentul în care ei cumpără acel drum de acces, ei sunt proprietari şi trebuie să-l întreţină şi să-l gospodărească singuri”, afirmă administratorul public al oraşului Popeşti Leordeni, Ilfov .

Ca să poată administra şi amenaja drumurile private care leagă ansamblurile rezidenţiale de şoseaua publică, primăria trebuie să le primească gratuit, ca donaţie. În cele mai multe cazuri însă, locatarii nici măcar nu-şi pot dona respectivele cote indivize.

Au cumpărat pe credit ipotecar, acea cotă indiviză de teren care este proprietate, reprezintă ipotecă imobiliară la bancă. Nu avem dreptul legal să intervenim”, afirmă Florin Preda, administratorul public al oraşului Popeşti Leordeni, Ilfov

În alte ţări europene, precum Spania, legislaţia impune dezvoltatorilor imobiliari să contriască drumurile de acces şi parcările în raport cu numărul locuinţelor ridicate.