Sari la conținut

Nicio firmă nu s-a prezentat la licitaţiile de promovare a României în Marea Britanie şi Italia

 

ANT a organizat la începutul anului licitaţii în valoare totală de 19 milioane de euro pentru promovarea turismului românesc pe televiziuni şi în presa scrisă din Franţa, Germania, Italia, Marea Britanie, România şi SUA.

Deschiderile ofertelor a avut loc în lunile ianuarie şi februarie în România, la sediul ANT. S-au prezentat câte un ofertant pentru campaniile din Franţa, Germania şi România şi doi ofertanţi pentru SUA.

Pentru licitaţiile privind promovarea pe canale tv şi presa scrisă au fost alocate următoarele bugete (fără TVA): 13,6 milioane de lei pentru Franţa, 17 milioane de lei pentru Germania, 13,6 milioane de lei pentru Italia, 12,5 milioane de lei pentru Marea Britanie, 16,6 milioane de lei pentru România şi 11,3 milioane de lei pentru SUA.

Până în prezent nu a fost semnat niciun contract, întrucât procedurile se află în evaluare. Procedura va fi reluată, conform legislaţiei în vigoare.

Peste 7,9 milioane de turişti s-au cazat anul trecut în România, cu 3,5% mai mulţi decât în 2012. Din totalul turiştilor străini, de 1,71 milioane, cei mai mulţi au provenit din Germania (228.592), Italia (181.894) şi Franţa (118.649).

În schimb, anul 2014 a început prost. Numărul de turişti în structurile de cazare din România a scăzut cu 0,4% în luna ianuarie, s-a diminuat şi numărul de nopţi de cazare, cu 2,3% şi, în acelaşi timp, au intrat în ţară cu 1,8% mai puţini vizitatori străini, potrivit Institutului Naţional de Statistică.