Sari la conținut

Parcări noi, dar cu limită de timp. Noi reguli pentru mașini, pregătite de Primăria Capitalei

Zona zero a Bucureştiului nu va mai avea niciun loc unde să îţi laşi maşina fără să fii taxat. Primăria Capitalei va amenaja noi locuri de parcare acolo unde şoferii parchează acum ilegal maşinile.

Taxarea s-ar putea face în două feluri: riveranii vor achita un abonament lunar la o sumă modică, în timp ce restul şoferilor, cei care doar au treabă câteva minute în zonă, vor plăti preţul unui tichet normal.

Vor fi introduse automate de tichete, iar planurile edililor sunt şi mai îndrăzneţe. În fiecare zonă vor fi montate panouri care să îi anunţe pe şoferi câte locuri libere sunt.

Noi spaţii de parcare înseamnă automat şi alte reguli pentru posesorii de maşini.

Două ore. Atât vor putea să îşi lase automobilul, indiferent de problema pe care o au de rezolvat.

Cei care încalcă regula vor fi amendaţi sau se pot trezi cu maşina ridicată. Primăria vrea astfel ca un loc de parcare să fie folosit de cât mai mulţi şoferi pe parcursul zilei. Primii nemulţumiţi: cei care lucrează în centru.

De limita de timp scapă numai riveranii, care vor avea locurile lor. Responsabilii din primărie cred că astfel vor gestiona mai bine banii proveniţi din încasări. Acum, taxatorii de ocazie fac vânzare cot la cot cu angajaţii primăriei.

Sistemul ar fi mai apropiat de cel care există în marile oraşe din Europa spun oficialii primăriei.

„Se doreşte fluidizarea traficului şi transformarea multor zone în spaţii pietonale. Vor fi construite în zona centrală 670 de locuri noi de parcare în parteneriat public-privat”, se arată într-un comunicat al Primăriei Capitalei.

Alte oraşe din ţară au diversificat deja sistemul de taxare. La Cluj, pentru unul din cele 3250 de locuri de parcare din centru plata se face fie prin parcometre sau tichete răzuibile, fie prin SMS.

La Timişoara, în schimb, tichetele de hârtie sunt istorie. Plata se face exclusiv prin sms sau apel telefonic. Un sistem care a adus în primele 6 luni ale acestui an peste 3,8 milioane de lei în conturile primăriei.

O soluţie din viitor vine de la Madrid. Aici, şoferii nu sunt taxaţi pe locul de parcare, ci şi pentru cât poluează.

Cu cât e mai maşina mai veche cu atât se plăteşte mai mult. Plata se poate face pe loc, cu cardul sau cu monede. Timpul maxim de staţionare este de 4 ore.

Proiectul de modificare a sistemului de plată a parcării ar putea fi supus votului consilierilor generali în această toamnă.