Sari la conținut

Pericolul din cartierele noi

Pompierii spun că în zeci de intervenţii nu au avut cum să intre cu autospecialele pentru că drumurile sunt foarte înguste. Mai mult, în zonele fără canalizare nu există nici hidranţi.

Organizaţiile neguvermentale spun că dezvoltatorii cumpără bunăvoinţa funcţionarilor din primărie şi astfel obţin avize care pun în pericol viaţa locuitorilor.

În teorie stăm bine, în realitate zonele din apropierea Bucureștiului au o mare problemă. Multe dintre străzi sunt atât de înguste încât abia intră o mașină mică. Așa arată strada Gloriei din Popești Leordeni. Are o lățime de doi metri și jumătate.

Imaginați-vă în cazul unei situații de urgență cum ar putea să treacă pe aici o mașină de pompieri care are o lățime mai mare, de peste doi metri și jumătate. „Au fost situații în care intervențiile ne-au fost întârziate pentru că ne-a fost imposibil să mai înaintăm și a trebuit să parcurgem distanța pe jos cu furtunuri localizând incendiul la o sută sau două sute de metri”, a spus Daniel Vasile, purtător de cuvânt al ISU.

Localnicii nici nu s-au gândit la ce risc se expun atunci când şi-au cumpărat case. Activiștii dau vina pe corupţia din rândul funcţionarilor din primării care dau avize şi îi lasă pe dezvoltatori sa îngusteze străzile pentru a-si mari profitul.

Vorbim de corupţie pentru că autoritatea încalcă legea cu bună ştiinţă şi în loc să preia proiectul de infrastructură realizat, el îl lasă pe dezvoltator să facă ce vrea în zona respectivă”, a spus Dan Trifu activist.

Autoritățile locale îşi pasează responsabilitatea. „Vii să îţi faci o casă şi ai toate avizele, le trimiţi la Urbanism, a constatat conform fişei de înscriere că ai tot. Eu îţi dau avizarea îţi spun că ai înălţimea asta, parcări atâtea”, a Iosif Năstase viceprimar Popeşti Leordeni. „Pompierii nu emit o altă reglementare, ele sunt prevăzute în planul urbanistic”, a spus Daniel Vasile. Până la urmă, tot cumpăratorul este cel care are de suferit şi cel care îşi asumă responsabilitatea.