Sari la conținut

„Podul Prieteniei", în reparaţii până spre vară

Ridicat în urmă cu 61 de ani, Podul Prieteniei a intrat în reparaţii în luna mai.

Reporter: „Înainte să înceapă lucrările cum arăta?”

Şofer: „Era dezastru. Mergeam foarte greu, rupeam maşinile în două.”

Traversarea podului de aproape 2 kilometri se face în şase minute. Problema este că, de când au început lucrările, şoferii trebuie să aştepte în coloană permisiunea de a trece podul deoarece se circulă pe un singur fir.

Şofer: „La ducere nu am stat mult că am prins verde. Acu la întoarcere stau de ceva timp. Am fost şi săptămâna trecută şi cam jumătate de oră am stat la întoarcerea în România.”

Mircea Ignat, coordonatorul proiectului de reparaţii: ”Începând de la finalul lunii mai când am obţinut autorizaţia, am realizat aproximativ 70% din partea de schimbare a plăcilor de beton de la podul de la Giurgiu şi din partea superioară a vopsirii structurii metalice.”

În total, 1.020 de plăci din beton armat de pe partea românească a podului Giurgiu-Ruse trebuie înlocuite.

Pe şantier se va lucra până pe 10 decembrie. Până atunci trebuie turnat asfalt pe ambele fire. Pe perioada iernii pe pod trebuie să se circule fără restricţii. Şantierul se va redeschide în primăvară.

Mai exact în martie, atunci când ar fi trebuit, de fapt, să fie gata toată lucrarea. Pe perioada iernii nu se va lucra pe pod sau la drumul de acces, din cauza frigului. Se vor monta însă de balustradele, care acum lipsesc.

Mircea Ignat, coordonatorul proiectului de reparaţii: „Va trebui să refacem şi cei 320 de metri de pe partea centrală a podului de plăci când vom institui din nou restricţia de trafic. Această restricţie va dura până în jurul datei de 1 mai când se va termina toată lucrarea pe pod. Noi în această perioadă turnăm şi două straturi de asfalt pe drumul de acces al vămii şi până la intrarea pe pod, urmând ca anul viitor tot aşa până în luna mai să terminăm şi stratul de uzură.”

În perioada verii, într-o zi, pe podul de la Giurgiu trec în medie 2.300 de autovehicule, iar într-o lună numărul acestora de apropie de 70 de mii.

Cristian Andrei, director general adjunct al CNADNR: „Lucrările sunt ample şi complicate. Se intervine, nu la structura de rezistenţă a podului, la rampele de acces, la viaducte. Este prinsă în contract toată amenajarea rutieră care premerge intrării pe pod din zona punctului de frontieră Giurgiu, deci toate acele parcări, drumurile de acces, toalete, punctul de frontieră va fi modernizat. Se vor insta nişte instalaţii speciale ale NATO care vor scana toate tipurile de mărfuri.”

Valoarea reparaţiilor este de aproape 53 de milioane de lei. Autorităţile ar putea finanţa singure o astfel de investiţie numai din taxa de pod plătită de şoferi într-un an.