Sari la conținut

Pontonul Elenei Udrea din Galați, un eşec

Singurul port pentru ambarcaţiuni mici din Galaţi inaugurat cu fast chiar de Elena Udrea în 2009, pe vremea când era ministru al Dezvoltării, şi pentru care s-au cheltuit 800 000 de euro, este acum distrus. Mai mult, deşi mulţi gălăţeni au bărci, le ţin pe uscat pentru că taxele percepute la debarcader sunt mari, iar bărcile nu sunt în siguranţă.

În Galaţi sunt peste 2.000 de ambarcaţiuni de mici dimensiuni, iar în acest moment există doar opt contracte de închiriere a unui loc la debarcader.

Chiria lunară diferă în funcţie de mărimea ambarcaţiunii. Porneşte de la 300 de lei şi poate ajunge până la 700 de lei. Pentru această chirie se oferă un debarcader şubred, unde proprietarii îşi pot găsi bărcile distruse.

Portul de ambarcaţiuni a fost avariat în iarna anului 2012, atunci când sloiurile de gheaţă de pe Dunăre au împins pilonii pe care acesta este aşezat. Conducerea primăriei a analizat situaţia şi a decis că soluţia nu este repararea vechiului debarcader, ci construirea unuia nou.

„Specialiştii primariei municipiului Galaţi lucrează la colectare de date pentru relocarea portului de mici ambarcaţiuni într-o zonă care să fie mai ferită”, a precizat purtătoarea de cuvânt a Primăriei Galați, Raluca Ardelean.

„Nu mai are o stabilitate, vreau să zic, ca la început şi nu mai are nici rezistenţa care a avut-o la începutul construcţiei”, a explicat administratorul portului, Doru Chiriac.

„Amplasarea nu a fost bună pentru că este curentul puternic al Dunării”, a spus proprietarul unei bărci.

„Dacă a îngheţat Dunărea banchizele de gheaţă le-a terminat, care are curaj să ţină şalupa aici, de nu ştiu câte mii de euro, zeci de mii de euro”, a adăugat o altă persoană.

Portul a costat 800.000 de euro, bani de la Ministerul Dezvoltării şi a fost dat în concesiune către municipalitate. Anul acesta, până la 30 august a avut încasări de peste 17.000 de lei şi pierderi de aproape 66.000 de lei.