Sari la conținut

Probleme la RATB. Sindicaliştii avertizează că şoferii ar putea să nu mai iasă pe trasee

Sindicaliştii susţin că la nivelul managementului RATB sunt oameni politici, nu specialişti, iar acest lucru a dus la o „situaţie deosebit de gravă”, scrie Mediafax. 

Preşedintele executiv al Sindicatului Transportatorilor din Bucureşti (STB), Vasile Petrariu, a declarat, joi, că în ultimii patru ani, RATB a avut cinci directori generali, iar din 2014 este condusă de un director interimar, aceeaşi fluctuaţie fiind şi în Consiliul de Administraţie.

„Acelaşi lucru se întâmplă şi la nivelul Consiliului de Administraţie, care ieri a fost revocat în cadrul CGMB, fiind numit un nou Consiliu de Administraţie, urmând ca în perioada următoare să parcurgă procedurile prevăzute de lege. Chiar dacă legislaţia a fost modificată în sensul numirii managerilor prin concurs, este de notorietate faptul că politicul este cel care stabileşte, până la urmă, conducerea unei societăţi, inclusiv la RATB. Această instabilitate managerială este întreţinută ca urmare a jocurilor politice din cadrul CGMB, care schimbă Consiliile de Administraţie şi Conducerea Executivă ori de câte ori se schimbă majoritatea în CGMB", a precizat Petrariu.

Liderul sindical a cerut autorităţilor să înceteze „experimentele manageriale ale RATB” şi să numească specialişti în domeniu, care să înţeleagă că subfinanţarea constantă are consecinţe grave asupra siguranţei cetăţenilor.

Sindicaliştii spun că, în fiecare zi, între 80 şi 100 de autovehicule din parcul auto al RATB nu pot fi scoase pe traseu.

„119 autobuze, 13 troleibuze şi 15 tramvaie se retrag zilnic cu defecte tehnice. Probleme sunt şi la calea de rulare a tramvaielor. Din 146 de macazuri, 30 sunt funcţionale. Uzura parcului de tramvaie este de 83 la sută, unele dintre ele având peste 40 de ani, iar uzura troleibuzelor este de 93 la sută”, a spus liderul sindical.

Sindicaliştii amintesc că în ultimii ani nu s-a achiziţionat niciun troleibuz şi situaţia nu este mai bună nici în cazul autobuzelor.

În aceste condiţii, sindicaliştii spun că şoferii ar putea refuza să mai iasă pe traseu, nu dintr-un exces de zel, ci pentru că le este frică să circule, ştiind că nu este asigurată siguranţa lor şi a călătorilor.