Sari la conținut

Reacţii după un studiu conform căruia 97% dintre pacienţi sunt mulţumiţi de sistemul medical

74.000 de chestionare au fost completate de bolnavi internaţi în toate spitalele din ţară. Acţiunea a durat o jumătate de an, iar rezultatele au fost publicate pe site-ul Ministerului Sănătăţii.

Potrivit Ministerului Sănătăţii, 97% dintre pacienţii întrebaţi au declarat că sunt mulţumiţi de calitatea serviciilor medicale. 96% dintre bolnavi nu aşteaptă foarte mult la intrarea la medic, iar 94 de procente spun că este curat în spitale. Interesant este că doat 0,7% admit că li s-a pretins mită pentru un act medical.

Sunt principalele rezultate care arată că România are un sistem de sănătate care nu mai trebuie îmbunătăţit. Este o manipulare din partea autorităţilor, spun asociaţiile de pacienţi.

Radu Gănescu, preşedintele COPAC: „E pentru mine o metodă de a încerca să facă ceva autorităţile, de a încerca să arate o parte probabil mai pozitivă, dar absolut nerelevantă şi păcat că s-au cheltuit banii cu care se putea face orice altceva.”

Pacienţii au fost rugaţi să completeze un chestionar cu aproape 10 pagini de întrebări. Totul în timp ce erau spitalizaţi şi aşteptau să fie trataţi.

Radu Gănescu, preşedintele COPAC: „A existat şi această teamă. În momentul în care vine asistenta la tine şi te pune să completezi, ştiind că îi dai acel chestionar înapoi, există în mintea oricui posibilitatea că se va supăra dacă vei da nişte date mai aproape de realitate”.

Opinii:

„Am trecut prin multe cu mama mea, nu o mai am şi indiferent de starea în care era, banii contau. Dacă nu-i băgai, nu te ajutau”.

„Când te duci într-un spital trebuie să dai mereu, să fii cu buzunarele deschise.”

Curăţenia mă nemulţumeşte la unele cabinete”.

Acum Ministerul Sănătăţii pregăteşte noi metode de a chestiona pacienţii. Printre acestea se află şi confidenţialitatea răspunsurilor.