Sari la conținut

Reparații imediat după inaugurare. De ce a fost nevoie de restricționarea circulației pe autostrada Orăștie-Sibiu

Inaugurat în grabă, înainte de alegeri, tronsonul de autostradă de la graniţa dintre judeţele Sibiu şi Alba a avut probleme încă de la început.

În luna noiembrie, aceste crăpături de pe autostradă aveau doar un centimetru. Pentru că în următoarea perioadă este posibil să avem mai multe cicluri de îngheţ-dezgheţ, situaţia se poate înrăutăţi.

Crăpăturile din ce în ce mai mari se află într-o zonă finalizată cu doar câteva zile înainte de inaugurare. Pentru ca termenul să fie respectat, constructorul a făcut rabat de la calitate. Nu a pus în structura drumului stâlpi de consolidare, cum ar fi trebuit. Reprezentanţii constructorului susţin însă că problema nu e gravă.

Sunt tasări care apar în timp, necontrolate”, a spus Cristian Petria, reprezentantul firmei care a realizat lucrările.

Chiar dacă şoseaua a fost inaugurată, reprezentanţii statului au refuzat să semneze pentru recepţia lucrării.

Lucrarea nu este recepţionată, tot ce înseamnă cheltuieli sunt pe buzunarul lui, să spunem”, a spus Doru Călinescu, reprezentant CNADNR.

Compania de drumuri a adus un radiometru care să determine cât de adânci sunt fisurile din stratul de asfalt.

Muncitorii au turnat bitum în crăpături, dar soluţia este doar temporară. Lucrarea are o garanţie de 4 ani, perioadă care va începe din momentul recepţiei lucrărilor, iar constructorul va plăti pentru eventualele reparaţii necesare în această perioadă.