Sari la conținut

RETROSPECTIVE 2014 | Ce s-a ales de marile proiecte de infrastructură din Bucureşti. "Numărăm lopata: una, două, trei, patru, gata!"

Cele mai scumpe lucrări de infrastructură din Capitală sunt departe de a fi gata. Nu mai puţin de 70 de milioane de euro a alocat Primăria Capitalei pentru refacerea bulevardelor Iancului şi Pantelimon. Linii noi de tramvai, parcări refăcute, parcări supraterane, asfalt ca în palmă şi un aer modern - sunt promisiunile făcute pe bani mulţi de municipalitate.

Responsabilă de lucrări - Tehnologica Radion, firma omului de afaceri Theodor Berna. Ambele lucrări aveau acelaşi termen de predare: noiembrie 2014. Numai că, în vară, Theodor Berna este arestat preventiv pentru corupţie, iar câteva luni mai târziu firma lui cere intrarea în insolvenţă. Automat, lucrările de pe cele două artere se opresc.

Planul de modernizare a şoselei Pantelimon prevede şi schimbarea liniilor de tramvai. Doar că primarul a dat ordin să fie continuate lucrările în 2015, ca să nu sugrume şi mai mult traficul din această iarnă.

Cei care locuiesc în zonă sunt exasperaţi. În primăvară se face un an de când muncitorii au început treaba. Rezultate nu se prea văd.

Cele două şantiere au fost preluate de alte firme, care trebuie să le termine până vara viitoare.

„Numărăm lopata: una, două, trei, patru, gata!”

Tehnologica Radion a fost în centrul atenţiei şi cu reabilitarea Pieţei Charles de Gaulle. Lucrarea a început în luna iulie când şoseaua a fost decopertată pentru a fi scoasă piatra cubică de sub ea. Ar fi trebuit terminată la începutul lunii octombrie. Ceea ce părea o lucrare simplă s-a transformat într-un coşmar de câteva luni pentru şoferi. S-au dat trei termene de predare. Şi toate trei au fost depăşite.

Întârzierile nu au adus niciun fel de sancţiune firmei de construcţii care a încasat integral cele 10 milioane de lei pentru refacerea intersecţiei.

"Amânare" a fost cuvântul cel mai des folosit şi într-o altă intersecţie: Piaţa Muncii.

La pasajul din Piaţa Muncii s-a lucrat cu întrerupere, din 2010 încoace, iar termenul iniţial de predare era de doi ani. Primăria Capitalei a pus întârzierile pe seama neprevăzutului.

Reabilitarea pasajului subteran din Piaţa Muncii a costat , în total, peste 65 de milioane de lei.

Lista întârzierilor continuă. Pasajul din Piaţa Presei avea termen iniţial de predare sfârşitul lui 2014. Zece luni ar fi trebuit să dureze construcţia celor două tuneluri de sub intersecţie, lucrare începută în primăvară.

În alte cazuri, proiecte grandioase, anunţate cu fast, nici măcar nu au mai început. Ele rămân promisiuni pentru anul 2015. Sala Polivalentă de 12.000 de locuri ar fi trebuit să aibă deja ridicată fundaţia. Numai că de luni de zile cele două firme care au participat la licitaţie se judecă la comisiile de contestaţii.

La fel cum se întâmplă şi cu proiectul noului patinoar Mihail Flamaropol.

O altă arenă promisă de ani buni bucureştenilor, singurii dintr-o Capitală a Uniunii Europene fără un patinoar artificial modern.

Nu sunt singurele promisiuni neonorate. Locuitorii din Capitală aşteaptă încă o intrare în oraş a autostrăzii spre Ploieşti, un pasaj peste şoseaua de centură şi o stradă cu mai multe benzi în Prelungirea Ghencea, dar şi cei o sută de kilometri de piste pentru biciclete în zona centrală.

Oficialii din Primăria Capitalei spun că anul nu a trecut degeaba. În 2014 a fost inaugurat pasajul suprateran Mihai Bravu, noul corp de clădire al Spitalului Foişor, Hanul Gabroveni, a fost refăcută complet Calea Victoriei şi dată în folosinţă Academia de Tenis din complexul Lia Manoliu.