Sari la conținut

Serviciul Județean de Ambulanță Oradea lansează „butonul de panică”

Prin intermediul unei aplicaţii informatice angajaţii Ambulanței Bihor vor fi sunaţi simultan, ca să se întoarcă în bază, dacă sunt pe teren, sau să vină de acasă.

Gheorghe Pintea, managerul Serviciului de Ambulanţă Bihor: Suntem 404 angajaţi, plus cei 60 de voluntari pe care îi avem astăzi. Printr-un apel de panică, la alertare, să sune încontinuu pentru tot personalul operativ. În măsura în care se întâmplă, ferească D-zeu, o nenorocire ca în Bucureşti.

Sistemul este implementat în proporţie de 70%.

Liviu Sabău, directorul economic al Serviciului de Ambulanţă Bihor: Tehnic mai trebuie să optăm pentru unul dintre furnizori. Ne va permite să putem în cel mai scurt timp să anunțăm tot personalul încât în câteva minute vom reuși să-i anunțăm pe toți despre situația de calamitate.

Metoda de alertare a angajaţilor prin apeluri telefonice simultane şi SMS-uri ar urma să fie folosită doar în cazul unor evenimente majore.

Gheorghe Pintea, managerul Serviciului de Ambulanţă Bihor: Să fie o inundaţie puternică, să spui că sunt localităţi prin care viitura puternică prin care oamenii sunt blocaţi, sunt foarte multe victime, sau se poate întâmpla un accident rutier.

dr. Narcisa Maghiar, purtătorul de cuvânt al Serviciului de Ambulanţă Bihor: Ar presupune existenţa a mai mult de 14 victime. Apăsarea butonului roşu va însemna alertarea cât mai rapidă, promptă, a echipajelor noastre, care vor sosi în staţia centrală pentru acordarea primului ajutor.

Implementarea întregului sistem de alertare internă nu are nevoie de avizul STS, pentru că va funcţiona în paralel cu sistemul 112. Costurile de implementare nu sunt mai mari de 1000 de lei. Sistemul urmează să intre în funcţiune din luna ianuarie.