Sari la conținut

Strategiile magazinelor pentru a-i face pe români să cumpere mai mult

Cu cât petrecem mai mult timp în magazin, cu atât cresc şansele să şi cumpărăm mai mult. Acesta este motivul pentru care comercianţii nu aşază întâmplător marfa. Hypermarketurile sunt organizate astfel încât clienţii să stea în jur de o oră la cumpărături, iar şansele să plece cu căruţul plin să fie cât mai mari.

Primele rafturi, imediat după intrarea în magazin, sunt cele cu brazi sau alte produse care se vând în perioada Crăciunului. Şi tot în această zonă sunt şi articolele aflate la promoţie. Urmează rafturile cu haine, accesorii pentru casă, produse de curăţenie şi cosmetice. Ultima zonă este cea cu alimente de bază, astfel că pentru o pâine a trebuie să traversăm întreg magazinul.

Coşurile de cumpărături au dimensiuni mari, tocmai ca să încapă cât mai mult, produsele mai scumpe sunt aşezate la nivelul ochilor, iar la casă, cât aşteptăm la rând, găsim rafturile cu ciocolată, gume de mestecat sau reviste care ne atrag privirea. Specialiştii spun că în ultimii ani a fost o luptă grea între retaileri, prin care nu au trecut decât cei care au gândit strategii eficiente de marketing.

Magazinele se întrec să ne momească, pentru că depinde existenţa lor de faptul că noi cumpărăm. Deci aş vedea-o mai degrabă o luptă de supravieţuire pe care noi, clienţii, am determinat-o, pentru că am devenit din ce în ce mai selectivi şi mai pretenţioşi, banii noştri sunt din ce în ce mai număraţi, venim din ce în ce mai mult cu listuţa la cumpărare”, spune Ciprian Moga, analist de retail.

Lista e o bună soluţie ca să nu cheltuim mai mulţi bani decât am plănuit. Chiar şi aşa, nu de puţine ori cumpărăm şi lucruri de care nu avem nevoie.

Ştiţi cum este românul, mai ales acum, de sărbători. Umple căruţul şi apoi aruncă”, spune un cumpărător.