Sari la conținut

STUDIU. Românii ar vrea să lucreze la Google, Microsoft sau Mercedes Benz

Cel mai adesea, românii ar vrea să lucreze în IT. Aproape trei sferturi se află în această situație, o spune un studiu al celor de la Inspire Group, care au constatat că, în afara acestui sector, românii ar mai vrea să lucreze pentru o companie auto, în energie sau industrie.

Acestea sunt, de atfel, sectoarele unde se plătesc cele mai mai salarii din România. Ultimele date de la statistică arată că în aceste domenii, salariul mediu este de de aproape 3.000 de lei.

La polul opus se află agricultura, căci doar 13% din cei intervievați ar fi dispuși să încerce o carieră în acest domeniu.

Cel mai important argument în alegerea unui loc de muncă îl reprezintă salariul, ba mai mult, pretenţiile cresc pe măsură ce angajatul are ceva experienţă acumulată iar angajarea nu s-ar face din poziţie de şomer, ci ar fi vorba doar despre schimbarea angajatorului. În astfel de condiţii, studiul arată că cei mai mulți români nu și-ar schimba slujba pentru mai puțin 2.700 de lei.

În medie, creșterea de salariu care i-ar face să plece în altă parte este de aproximativ 37 la sută. Destul de mult, semn că și anii de criză i-au învățat pe români că stabilitatea locului de muncă este foarte importantă şi doar o creştere de salariu destul de mare i-ar convinge să schimbe angajatorul.

Pe de altă parte, așteptările celor fără experientă nu sunt foarte mari. În medie, un tânăr ieșit de pe băncile școlii ar accepta să muncească pe 1.400 de de lei. Suma este considerabil mai mică decât salariul mediu pe economie, dar asta pentru că tinerii sunt conștienți de faptul că trebuie să pornească de undeva.

În fine, autorii studiului au încercat să afle care sunt companiile la care s-ar angaja cei chestionați. Pe primul lor s-au aflat cei de la Google, urmați de Microsoft și Mercedes. Jumătate din cele mai populare 10 companii din România activează în domeniul IT. Ca termen de comparație, la ediția din 2013 a studiului, se afla și o companie imobiliară. Criza a făcut ca acest sector să fie unul mai puţin stabil şi, totodată, unul în care nu s-au mai făcut angajări.