Sari la conținut
News Alert

Terapia cu animale, introdusă în orarul şcolarilor

În fiecare joi, elevii Liceului Special pentru Deficienţi de Vedere au ore cu un câine antrenat special pentru a-i ajuta să-şi dezvolte comunicarea cu cei din jur şi abilitatea de a se integra în societate. Este pentru prima dată când o şcoală publică a introdus în programă ore de terapie asistată de animale.

Alma are un an şi este câinele Liceului Special pentru Deficienţi de Vedere din Cluj-Napoca. De pregătirea ei se ocupă terapeutul şcolii şi un dresor al unei asociaţii de nevăzători. În fiecare joi, Alma are ore cu elevii. Unul dintre ei este Laura, o fetiţă care s-a născut oarbă şi care are probleme de comunicare.

„Laura astăzi a citit câinelui ceea ce e o chestie de motivație. Lucru care îi dezvoltă clar comunicarea, vocabularul și formulăm propoziții”, a declarat Adela Chiș, terapeut. Orele se desfăşoară în sala de clasă iar elevii trebuie să interacţioneze cu câinele.

A fost selecționat cel care era cel mai calm cel mai răbdător, cel mai echilibrat. După vârsta de șase luni a fost introdus încet în liceul de nevăzători şi a început să cunoască copii, ambianța, a socializat cu diferite tipuri de copii şi să fie inclus încet, încet în activități”,a declarat Iulia Lazăr, instructor câine. 

Pentru dezvoltarea unor astfel de activităţi, conducerea liceului a cerut fonduri europene. Banii vor fi folosiţi pentru a şcoli în străinătate un terapeut. „Este o activitate educațională elaborată care are nevoie de aplicarea unor strategii educaționale de metode de lucru ca să facem totul organizat și controlat”, a declarat Roxana Țicher, director Liceul Special cu Deficienți de Vedere Cluj. La Liceul Special cu Deficienți de Vedere din Cluj-Napoca învață aproape 220 de copii.